کرم بورسین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کرم بورسین
زادهٔ۴ ژوئن ۱۹۸۷ ‏(۳۶ سال)
استانبول، ترکیه
پیشهبازیگر، مدل، تهیه کننده
سال‌های فعالیت۲۰۰۶–اکنون

کرم بورسین (ترکی استانبولی: Kerem Bürsin‎؛ زادهٔ ۴ ژوئن ۱۹۸۷) بازیگر اهل ترکیه است.

زندگی شخصی[ویرایش]

کرم بورسین در کشورهای مختلفی از جمله اسکاتلند، اندونزی، امارات متحده عربی، ترکیه، مالزی و ایالات متحده آمریکا زندگی کرده‌است.[۱][۲] او در سال ۱۹۹۹ و هنگامی که ۱۲ سال سن داشت؛ با خانواده اش به ایالات متحده نقل مکان کرد.[۳] وی از دپارتمان ارتباطات بازاریابی کالج امرسون فارغ‌التحصیل شد و همزمان با تحصیلش در دانشگاه، دروس بازیگری را گذراند.[۱][۴] او به عنوان بهترین بازیگر تئاتر در یک مسابقه در دبیرستانی در ایالات متحده برگزیده شد. او قبل از شروع بازیگری راننده بود. بورسین قبلاً در سال ۲۰۱۰ در فیلم‌های تلویزیونی آمریکایی از جمله Sharktopus بازی کرده بود. در ۹ سپتامبر ۲۰۱۳، او در تبلیغاتی برای پیام رسان اجتماعی لاین حاضر شد.[۵] بورسین با بازی در نقش «کرم سایر» در سریال در انتظار آفتاب از کانال D ، شناخته شد.[۶] بورسین هر دو سینمای هالیوود و ترکیه را دنبال می‌کند و ترجیح می‌دهد از هر دو زبان انگلیسی و ترکی در هنگام بازی در فیلم‌هایش استفاده کند.[۷][۳] او همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر بین‌المللی سئول شده‌است.[۸] از آخرین سریال هایی که بازی کرده می‌توان به نقش اصلی سریال تو در خانه‌ام را بزن به نام «سرکان بولات» در کنار هانده ارچل اشاره کرد. این سریال توسط MF Yapım، به کارگردانی یوسف پیرهسان، اندر مهلار و آلتان دونمز تهیه شده‌است و فیلم‌نامه آن را عایشه آنر کوتلو نوشته‌است. این سریال اولین بار در شبکه فاکس در ۸ ژوئیه ۲۰۲۰ با دریافت نقدهای مثبت صاحب نظران و همچنین رتبهٔ بالا به نمایش درآمد.[۹]

فیلم شناسی[ویرایش]

فیلم
سال اسم نقش
۲۰۰۶ Thursday گراس
۲۰۰۷ Strawberry Melancholy تراویس
۲۰۱۰ Wendigo

Sharktopus

اندی
۲۰۱۳ Palace of the آدام
۲۰۱۴ Unutursam Fısılda ارهان
۲۰۱۸ İyi Oyun فرهاد
۲۰۱۸ Can Feda اونور
۲۰۲۰ Eflatun سرکان
سریال تلویزیونی
سال اسم نقش وضعیت پخش سریال
۲۰۱۳–۲۰۱۴ درانتظار آفتاب کرم سایر / گونش سایر پخش شده
۲۰۱۴ Ulan İstanbul ایگیت/ ییعیت پخش شده
۲۰۱۴−۲۰۱۵ شرافت پخش شده
۲۰۱۷ این شهر پشت سرت خواهد آمد علی اسمیت پخش شده
۲۰۱۸ جاودانه‌ها/مردگان (سریال اینترنتی) دیمیتری پخش شده
۲۰۱۸−۲۰۱۹ زوج طلایی مصطفی کریم جان (م.کا. ج) پخش شده
۲۰۲۰- دقیقا دقیقاً دنیز پخش شده
۲۰۲۰-۲۰۲۱ تو در خانه‌ام را بزن سرکان بولات پخش شده
۲۰۲۳ اگر خیلی دوست داشته باشی آتش ارجالی پخش شده

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Archived copy". Archived from the original on 2016-05-05. Retrieved 2016-05-04.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  2. "Archived copy". Archived from the original on 2017-10-04. Retrieved 2018-08-31.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "'Artık gençler dünyayı değiştiriyor'".
  4. "Archived copy". Archived from the original on 2017-09-29. Retrieved 2018-08-31.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  5. "Archived copy". Archived from the original on 2017-10-08. Retrieved 2018-08-31.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  6. "Archived copy". Archived from the original on 2014-10-22. Retrieved 2018-08-31.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  7. "Kerem Bürsin'in başarısız Hollywood filmi". Ensonhaber.
  8. ozanbosun (8 September 2017). "Kerem Bursin Güney Kore'de 'En iyi aktör' ödülünü aldı! – Sözcü Gazetesi".
  9. "FOX | Dizi İzle - Sen Çal Kapımı". www.fox.com.tr (به ترکی استانبولی). Retrieved 2020-07-30.