پولو جی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پولو جی
پولو جی در 2018
پولو جی در 2018
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدتاروس تریمانی بارتلت
نام(های) دیگرلیل کاپالوت، مستر دو تو ماچ، وولو جی، پولو کاپالوت
زاده۶ ژانویه ۱۹۹۹
شیکاگو، ایلینوی
خاستگاهشیکاگو
ژانرهیپ هاپ، ترپ، دریل ترپ
پیشهرپر، ترانه‌سرا
سال‌های فعالیت۲۰۱۶ تا کنون
ناشر(ان)Only Dreamers Achieve، کلمبیا رکوردز
لوگو Polo G

تورس ترمانی بارتلت (متولد ۶ ژانویه ۱۹۹۹)، معروف به پولوجی، خواننده رپ، خواننده و ترانه‌سرا آمریکایی است. در سال ۲۰۱۸، او با تک آهنگ‌های "Finer Things"[۱] و "Pop Out" (با حضور لیل تی جی) به شهرت رسید. در سال ۲۰۱۹، او اولین آلبوم خود را با نام "Die a Legend" منتشر کرد که به‌طور کلی با نقدهای مثبتی روبرو شد و در جایگاه ششم جدول Billboard 200 آمریکا قرار گرفت و از طرف RIAA نشان پلاتینوم دریافت کرد.و در فیلم ونوم ۲ با اهنگ لست وان استندینگ باز شهرت خود را بالا برد.[۲]

دومین آلبوم استودیویی بارتلت، Goat (2020)، در جدول بیلبورد[۳] در جایگاه دوم قرار گرفت و ده قطعه از قطعات آن وارد جدول Billboard Hot 100 شدند.[۴] در سال ۲۰۲۱، او تک آهنگ "Rapstar" را منتشر کرد، که در هفته اول به رتبه ۱ جدول Hot 100 بیلبورد رسید[۵] و به اولین قطعه شماره یک او در Hot 100 و اولین ترک top 10 انفرادی او تبدیل شد.[۶] این قطعه تک آهنگ اصلی سومین آلبوم استودیویی اش Hall of Fame (2021) بود. این آلبوم به اولین آلبوم شماره ۱ بیلبورد پولو جی تبدیل شد.

اوایل زندگی[ویرایش]

بارتلت در منطقه Old Town در شیکاگو، واقع در ایالت ایلینوی آمریکا، از Taurus Bartlett و Stacia Mac متولد شد.[۷] وی در آپارتمان‌های مارشال فیلد گاردن بزرگ شد.[۸] او فرزند دوم از چهار فرزند خانواده است که دارای یک خواهر بزرگتر، یک برادر کوچکتر و یک خواهر کوچکتر است.[۹]

حرفه[ویرایش]

۲۰۱۸–۲۰۱۹: شروع و قرارداد ضبط[ویرایش]

اولین آهنگ بارتلت با عنوان "ODA" ضبط شد که او آن را در یوتیوب منتشر کرد. با ایجاد یک حساب SoundCloud در سال ۲۰۱۸،[۱۰] او قطعه " Gang with Me " را منتشر کرد که به سرعت میلیون‌ها بار شنیده شد. او با آهنگ‌های "Welcome Welcome" و "Neva Cared" همچنان مورد توجه قرار گرفت. بارتلت آهنگ " Finer Things "، که در زمان زندان بودن نوشته بود، در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ منتشر کرد و به سرعت میلیون‌ها بازدید به دست آورد. در اوایل سال ۲۰۱۹، بارتلت " Pop Out " را با حضور Lil Tjay اکران کرد که به جایگاه ۱۱ 100 Billboard Hot رسید. موزیک ویدئوی این آهنگ بیش از ۲۰۰ میلیون بازدید در YouTube به دست آورد و منجر به امضای قرارداد با لیبل Columbia Records شد. بارتلت همچنین ویدیوهایی را برای آهنگ‌های "Deep Wounds" , "Through da Storm" , "Effortless" و "Dyin' Breed" از اولین آلبوم استودیویی خود Die a Legend منتشر کرد که در ۷ ژوئن ۲۰۱۹ منتشر شد و به رتبه ۶ جدول Billboard 200 رسید.[۱۱] "Heartless"، تک آهنگی که در اواخر سال ۲۰۱۹ منتشر شد، تنظیمی از Mustard داشت و بعداً در آلبوم دوم او قرار گرفت.

۲۰۲۰ تا کنون: آلبوم The Goat، لیبل Only Dreamers Achieve و Hall of Fame[ویرایش]

در ۱۴ فوریه ۲۰۲۰، بارتلت آهنگ "Go Stupid" را همراه Stunna 4 Vegas و NLE Choppa با تنظیم Mike Will Made It و Tay Keith منتشر کرد.[۱۲] "Go Stupid" به عنوان دومین آهنگ او در Hot 100 به رتبه ۶۰ جدول Hot 100 رسید.[۱۳] سپس بارتلت، دومین آلبوم استودیویی خود را با نام The Goat در ۱۵ مه سال ۲۰۲۰ منتشر کرد. این آلبوم به جایگاه دوم بیلبورد ۲۰۰ رسید و ده آهنگ از این آلبوم در جدول Hot 100 قرار گرفتند. در ماه ژوئیه، بارتلت در آلبوم Juice Wrld، به نام Legends Never Die، در آهنگ "Hate the Other Side" حضور داشت. این آهنگ در رتبه ۱۰ بیلبورد Hot 100 قرار گرفت و تبدیل شد به اولین آهنگ او که به ده آهنگ برتر بیلبورد رسیده‌است. در اواخر همان ماه، او موزیک ویدئویی برای تک آهنگ خود "Martin & Gina" را منتشر کرد که در Hot 100 به رتبه ۶۱ رسید. در ماه سپتامبر، او تک آهنگ "اپیدمیک" را منتشر کرد که در Billboard Hot 100 به رتبه ۴۷ رسید. در ماه سپتامبر، بارتلت لیبل Only Dreamers Achieve را تأسیس و آن را معرفی کرد که اسکوری، هنرمند اهل سیراکوز، اولین آرتیست آن بود.[۱۴]

بارتلت در فهرست 2021 Forbes 30 Under ۳۰، در قسمت موسیقی مورد تحسین قرار گرفت[۱۵] و در ۵ فوریه ۲۰۲۱، تک آهنگ " GNF " را منتشر کرد.[۱۶] در ۱۲ فوریه، وی در موسیقی متن فیلم Judas and the Black Messiah، در آهنگ " Last Man Standing " حضور داشت.[۱۷] همچنین در ۵ مارس، بارتلت در موسیقی متن فیلم Boogie که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، در آهنگ "Fashion" از خواننده رپ درگذشته، Pop Smoke، حضور داشت. بارتلت در ترانه "Headshot"، که در ۱۹ مارس منتشر شد، با Lil Tjay و Fivio Foreign همکاری کرد. در ماه مه سال ۲۰۲۰، بارتلت به همراه Einer Bankz اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی، قسمت‌های از آهنگ بعدی اش را در اینستاگرام منتشر کرد. این ویدئو به سرعت همه گیر شد و میلیون‌ها بازدید در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه TikTok را به خود اختصاص داد. بعداً مشخص شد که این آهنگ با عنوان " Rapstar " ساخته شده‌است و در ۹ آوریل ۲۰۲۱ منتشر شد. این آهنگ در هفته اول به رتبه یک Billboard Hot 100 رسید.[۶] در ۱۷ مه، او اعلام کرد که ضبط سومین آلبوم استودیویی خود را با نام Hall of Fame به پایان رسانده‌است. او چهارمین تک آهنگ " Gang Gang " را با Lil Wayne در ۲۱ مه منتشر کرد، و این آهنگ به رتبه ۳۳ در جدول Hot 100 رسید.[۱۸] در ۱۱ ژوئن، بارتلت آلبوم " Hall of Fame " را منتشر کردکه در اولین هفته به رتبه ۱ جدول Billboard 200 رسید.

هنرمندی[ویرایش]

Polo G در ابتدا به دلیل سبک دریل شیکاگویی اش معروف شد، اما پس از مدتی به خاطر سبک ملودیک ترش شناخته شد.[۱۹] وی به دلیل «داستان سرایی زنده و صریح» مورد توجه قرار گرفته‌است. لریک او اغلب شامل موضوعات سخت، از جمله نژادپرستی و بهداشت روانی است. وی اظهار داشت که رپرهای آمریکایی لیل وین و توپاک شکور بزرگترین الهام بخش‌های وی هستند.[۲۰][۲۱] او همچنین با گوش دادن به گوچی مین و همچنین رپرهای شیکاگو، لیل دورک، جی هربو و شف کیف، بزرگ شده‌است.

لیبل Only Dreamers Achieve[ویرایش]

Only Dreamers Achieve
بنیان‌گذاری۲۰۲۰
بنیان‌گذارپولو جی
وضعیتفعال
پخش کننده(ها)کلمبیا رکوردز
سبکهیپ هاپ
کشور خاستگاهایالات متحده آمریکا
مکانشیکاگو، ایلینوی

Only Dreamers Achieve یک لیبل تولید و مشر موسیقی آمریکایی است که توسط Polo G در سپتامبر ۲۰۲۰ تأسیس شد. این لیبل قرارداد همکاری مشترک با کلمبیا رکوردز دارد. ODA مخفف "Only Dreamers Achieve Records" است. Polo G ضمن کشف و پرورش استعدادهای جدید، مدیریت فعالیت‌های روزمره این لیبل را بر عهده دارد. اولین هنرمندی که به ODA پیوست، اسکوری، هنرمندی اهل شهر سیراکوز ایالت نیویورک می‌باشد.

ترکیب لیبل[ویرایش]

عمل کن سال پیوستن تعداد آثار منتشر شده توضیحات
پولو جی ۲۰۲۰ ۱ موسس؛ در یک معامله مشترک با کلمبیا رکوردز
اسکوری ۱ تحت قراردادی مشترک با کلمبیا رکوردز
یانگ بیو ۲۰۲۱ هیچ
تی او بی دوک هیچ

زندگی شخصی[ویرایش]

بارتلت یک پسر دارد که متولد ۶ ژوئیه ۲۰۱۹ است.[۲۲][۲۳]

بارتلت در ۱۲ اوت ۲۰۱۹ به دلیل مصرف بیش از حد روانگردان در یک مهمانی، در بیمارستان بستری شد و پس از بهبودی استفاده از اکستازی و زاناکس را ترک کرد.[۲۴][۲۵]

دیسکوگرافی[ویرایش]

  • Die a Legend (2019)
  • Goat (2020)
  • Hall of Fame (2021)

منابع[ویرایش]

  1. Sun-Times, Selena Fragassi-For the (August 23, 2019). "Chicago rapper Polo G embracing a new path in life, music". Chicago Sun-Times (به انگلیسی). Retrieved March 30, 2021.
  2. "Gold & Platinum". RIAA. Retrieved March 30, 2021.
  3. "Polo G". Billboard. Retrieved March 30, 2021.
  4. "Polo G". Billboard. Retrieved March 30, 2021.
  5. "Polo G Is Living Life Like A "RAPSTAR"". HotNewHipHop. Retrieved April 19, 2021.
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ "Polo G Scores First Billboard Hot 100 No. 1 With Debut of 'Rapstar'". Billboard. Retrieved April 19, 2021.
  7. "#CivilTV - Polo G "Welcome To My Neighborhood"". Retrieved June 10, 2021.
  8. "Chicago rapper Polo G explains why he is different". Rolling Out. December 25, 2018. Retrieved October 11, 2019.
  9. "Polo G releases 'The Goat' documentary". Revolt TV. May 29, 2020. Retrieved January 5, 2021.
  10. "POLO G". Retrieved March 30, 2021.
  11. "Emerging Hip-Hop: Megan Thee Stallion, DaBaby & Polo G Make Waves on Hot 100". Billboard. Retrieved April 26, 2019.
  12. Schatz, Lake (February 14, 2020). "Polo G Unleashes New Single "Go Stupid": Stream". Retrieved March 13, 2020.
  13. "Polo G Chart History". Billboard. Retrieved March 13, 2020.
  14. Garcia, Dan (September 11, 2020). "POLO G LAUNCHES NEW LABEL ODA IN PARTNERSHIP WITH COLUMBIA RECORDS". The Source. Retrieved May 16, 2021.
  15. "Forbes 30 Under 30 2021: Music". www.forbes.com. Retrieved February 1, 2021.
  16. Bloom, Madison. "Polo G Shares Video for New Song "GNF (OKOKOK)": Watch". Pitchfork. Retrieved February 7, 2021.
  17. Moore, Evan F. (February 11, 2021). "Lil Durk, Polo G, G Herbo featured on 'Judas and the Black Messiah' soundtrack". Chicago Sun-Times. Retrieved May 23, 2021.
  18. Findlay, Mitch (May 17, 2021). "Polo G & Lil Wayne Dropping Collab Friday". HotNewHipHop. Retrieved May 18, 2021.
  19. "The Break Presents: Polo G – XXL". Xxl Mag. 2019. Retrieved October 11, 2019.
  20. "Polo G Names Lil Wayne as One of His Biggest Rap Influences". XXL. Retrieved October 11, 2019.
  21. "Polo G on 2Pac, Juice Wrld, and Why the Lakers Will Win the 2020 NBA Championship – Complex".
  22. "Polo G Goes Undercover on Reddit, Youtube and Twitter | GQ". Retrieved June 12, 2021. {{cite web}}: Cite has empty unknown parameter: |1= (help)
  23. "Polo G talks overcoming addiction, how Nipsey Hussle impacted him, becoming a father last week". Retrieved June 12, 2021.
  24. Moorwood, Victoria (January 6, 2020). "Polo G reflects on 3-year drug addiction". Revolt TV. Revolt TV. Archived from the original on 6 September 2020. Retrieved January 1, 2021.
  25. Polo G - The Goat (Documentary), retrieved June 12, 2021