پادشاهی (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پادشاهی
هانگول킹덤
ژانرتاریخی
سیاسی
ترسناک
دلهره‌آور
رستاخیز زامبی‌ها
بر پایهٔپادشاهی خدایان
اثر کیم ایون‌هی و یانگ کیونگ‌ایل[۱]
نویسندهکیم اون هی
کارگردانکیم سئونگ‌هون
بازیگرانجو جیهون
ریو سونگ ریونگ
به دونا
پارک بیونگ اون
کیم سونگ کیو
کشور سازندهکره جنوبی
زبان اصلیکره‌ای
شمار فصل‌ها۲
شمار قسمت‌ها۱۲[۲] (فهرست قسمت‌ها)
تولید
تهیه‌کنندهٔ اجراییلی سانگ‌بائک
تهیه‌کنندهلی سونگ‌جون
دوربینتک دوربین
مدت۳۶–۵۶ دقیقه
تولیدکنندهAStory[۲]
توزیع‌کنندهنت‌فلیکس
پخش
شبکهٔ اصلینت‌فلیکس
انتشار اولیه۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۵) –
۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۱۳)
پیوندهای بیرونی
وبگاه

پادشاهی (هانگول: 킹덤؛ آوایی: Kingdeom) مجموعهٔ وب تلویزیونی کره‌ای است که در سال ۲۰۱۹ توسط شبکهٔ نت‌فلیکس تولید شد. این اولین سریال کره‌ای اصلی نت‌فلیکس است که در ۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۹ پخش شد.[۳][۴][۵][۶] کارگردانی این سریال بر عهدهٔ کیم سئونگ‌هون بوده است.[۷][۸] این سریال از مجموعهٔ وب‌کامیک «پادشاهی خدایان» اقتباس شده است که توسط کیم ایون‌هی نوشته و توسط یانگ کیونگ‌ایل نقاشی شده است.[۹]

این سریال با نقدهای مثبت روبرو شد و فصل دوم آن نیز ۱۳ مارس ۲۰۲۰ منتشر شد.[۱۰][۱۱][۱۲][۱۳]

خلاصهٔ داستان[ویرایش]

سریال در دورهٔ پادشاهی چوسان و چند سال پس از حملهٔ ژاپن به کره (۱۵۹۲–۱۵۱۵) اتفاق می‌افتد. فصل اول داستان ولیعهد لی چانگ (جو جیهون) را به تصویر می‌کشد که درگیر یک کودتا/توطئه سیاسی شده و مجبور می‌شود مأموریتی را آغاز کند تا در مورد شیوع بیماری مرموزی که پادشاه فعلی و استان‌های جنوبی را دربرگرفته تحقیق کند؛ بیماری‌ای که باعث می‌شود قربانیان به صورت مردهٔ متحرک احیا شوند. داستان با اعلامیه‌ای آغاز می‌شود که ادعا می‌کند «پادشاه چوسان مرده است و ولیعهد باید فوراً به عنوان پادشاه جدید، تاج گذاری کند.» اما در داخل کاخ، پادشاه به شدت بیمار است و طی ۱۰ روز گذشته، به صورت مخفیانه تحت درمان قرار گرفته و هیچ‌کس مجاز به ملاقاتش نیست، حتی خود ولیعهد. اواخر شب، ولیعهد برای دیدار با پدرش مخفیانه وارد کاخ شده و سعی می‌کند حقیقت را دریابد. اما به جای پدرش، با سایهٔ یک هیولای وحشی روبرو می‌شود. با همراهی پزشک سوبی (بائه دونا)، یونگ شین مرموز (کیم سونگ کیو) و محافظ شخصی‌اش مویانگ (کیم سانگ هو)، شاهزاده لی چانگ باید از پیشرفت بیماری به سوی پایتخت، هانیانگ (سئول امروزی)، جلوگیری کند. همچنین باید کودتای شیطانی‌ای که توسط وزیر چو هاک‌جو (ریو سئونگ ریونگ) و خانواده وی به راه افتاده و هدفش تسخیر تاج و تخت است، را خنثی کند.

فصل دوم حول پیشرفت بیماری در چندین استان می‌چرخد. در ادامه راه برای متوقف کردن شیوع بیماری، یک مکاشفهٔ ویرانگر در سانگجو اتفاق می‌افتد. به محض فرارسیدن فصل زمستان، انبوهی از مردگان متحرک به دلیل تغییر دمای محیط، در حال گردش آزادانه هستند. شاهزاده لی چانگ از ترس تهاجم قریب‌الوقوع، سعی در جلب حمایت متحدین خود برای متوقف کردن مردگان و احقاق حق سلطنت خود دارد. اما در بی‌خبری ولیعهد، توطئه دیگری در جهت منافع سیاسی قبیلهٔ فاسد هاوون چو در جریان است. نایب‌السلطنه ملکه چو (کیم هی‌جون) یک نوزاد پسر را می‌دزدد و آن را فرزند خود جا می‌زند و او را ولیعهد جدید اعلام می‌کند. او در آخرین تلاش‌هایش، از بیماری به عنوان وسیله‌ای علیه مردم هانیانگ استفاده می‌کند. وقتی مصیبت افراد زنده را درگیر می‌کند، تنها یک سؤال باقی می‌ماند. آیا شاهزاده می‌تواند مردم خود را به موقع نجات دهد و آشفتگی سیاسی پایتخت را پایان دهد یا اینکه این بیماری پایانی بر پادشاهی چوسان خواهد بود؟ زمانی که ملکه چو از این بیماری علیه مردم هانیانگ و ولی عهد استفاده می‌کند، خودش در این راه توسط مرده‌های متحرک خورده می‌شود و پسر بچه ای هم که دزدیده بود توسط یکی از این‌ها گاز گرفته می‌شود. در این بین، پزشک سوبی بچه را همراه خود برمی‌دارد و تا آمدن ولیعد به آنجا، در جایی فرار می‌کند. دست بچه را درون آب کرده و کرم‌های بدنش را که باعث این بیمار می‌شوند، خارج می‌کند. اما در این بین ولیعد برای حفظ آبروی خاندانش؛ آن پسر بچه را ولیعد می‌نامد و به خاطر حرف پزشک سو او را نمی‌کشد. پسر بزرگ می‌شود و ۶ یا ۷ ساله می‌شود و در این بین دوباره بیماری شیوع پیدا می‌کند. هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد ولیعد کوچک از گذشته و بیماری چیزی بداند برای همین هم از او همه چیز را مخفی می‌کند. حال لی چانگ به همراه پزشک سو و چند نفر به جایی می‌رود که شیوع بیماری موج می‌زند و از آن طرف هم یک کرم از درون آن پسر که حال ولیعد است خارج نشده و به سمت سر آن حرکت می‌کند!

بازیگران[ویرایش]

اصلی[ویرایش]

مکمل[ویرایش]

قسمت‌ها[ویرایش]

بررسی اجمالی[ویرایش]

فصلقسمت‌هامنتشرشده
۱۶۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۵)
۲۶۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۱۳)

فصل ۱ (۲۰۱۹)[ویرایش]

شم.
کلی
شم. در
فصل
عنوانکارگرداننویسندهتاریخ پخش اصلی
۱۱«قسمت اول»کیم سئونگ‌هونکیم ایون‌هی۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۵)
مقامات در هانیانگ اعلامیه‌هایی مبنی بر مرگ پادشاه پیدا کرده‌اند. ولیعهد لی چانگ سعی می‌کند با پدرش ملاقات کند اما ملکهٔ جوان به او اجازه نمی‌دهد.
۲۲«قسمت دوم»کیم سئونگ‌هونکیم ایون‌هی۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۵)
ولیعهد و مویانگ وارد جیل‌هون می‌شوند و به یک کشف وحشتناک می‌رسند. داستان سوبی از آنچه دیده کاملاً با دیده‌های ولیعهد همخوانی دارد.
۳۳«قسمت سوم»کیم سئونگ‌هونکیم ایون‌هی۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۵)
شب هنگام، دونگنا به هرج و مرج کشیده می‌شود. چو هاک‌جو و ملکه بر روند مراقبت از شاه نظارت دارند. ولیعهد به یک نتیجه‌گیری ناخوشایند می‌رسد و قسم می‌خورد که مبارزه کند.
۴۴«قسمت چهارم»کیم سئونگ‌هونکیم ایون‌هی۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۵)
ولیعهد در راه جستجوی کمک از ژنرال آهن هیون، با گروهی از بازماندگان روبرو می‌شود و طبق توصیه‌های سوبی، آنها را به سمت جیول‌هون هدایت می‌کند.
۵۵«قسمت پنجم»کیم سئونگ‌هونکیم ایون‌هی۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۵)
ولیعهد و همراهانش به یک روستا می‌رسند که به طرز عجیبی آباد است. سوبی در راه رساندن پناهجویان به ژنرال آهن‌هیون، متوجهٔ نکته‌های عجیبی می‌شود.
۶۶«قسمت ششم»کیم سئونگ‌هونکیم ایون‌هی۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-01-۲۵)
چو هاک‌جو به ملکه، که یک راز شیطانی را پنهان می‌کند، حرف‌های خطرناکی می‌زند. ولیعهد دستور دفاع از سانگجو را صادر می‌کند، اما سوبی احساس بدی دارد.

فصل ۲ (۲۰۲۰)[ویرایش]

شم.
کلی
شم. در
فصل
عنوانکارگرداننویسندهتاریخ پخش اصلی
۷۱«قسمت اول»کیم سئونگ‌هونکیم ایون‌هی۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۱۳)
یک شکست غیرمنتظره در سانگجو مشکلات جدیدی را برای شاهزاده چانگ و دیگران به وجود می‌آورد. سوبی و چو بئوم‌پال در کنار چو هاک‌جو به دنبال امنیت هستند.
۸۲«قسمت دوم»پارک این‌جهکیم ایون‌هی۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۱۳)
پس از حملهٔ شاهزاده چانگ به مونگیئونگ سجه، کابوسی اتفاق می‌افتد. مقامات خانهٔ ملکه را می‌گردند؛ با ظن اینکه او چیزی را مخفی کرده است.
۹۳«قسمت سوم»پارک این‌جهکیم ایون‌هی۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۱۳)
وقتی چو هاک‌جو از حبس دزدیده می‌شود، شاهزاده چانگ به دنبال او می‌رود. سوبی به دنبال راهی برای معالجهٔ بیماری است. ملکه در انتظار شاهزاده‌اش است.
۱۰۴«قسمت چهارم»پارک این‌جهکیم ایون‌هی۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۱۳)
زمانی که شاهزاده از سوبی خواهشی می‌کند، او یک کشف مهم را با شاهزاده چانگ به اشتراک می‌گذارد. چو هاک‌جو به دیدار ملکه می‌رود و از او می‌خواهد تا حقیقت را به او بگوید..
۱۱۵«قسمت پنجم»پارک این‌جهکیم ایون‌هی۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۱۳)
برای نجات جان بی‌گناهان، شاهزاده چانگ و مردانش هانیانگ را تصرف می‌کنند. ملکه اعلام می‌کند که اگر او نتواند تاج و تخت داشته باشد، هیچ‌کس نباید داشته باشد.
۱۲۶«قسمت ششم»پارک این‌جهکیم ایون‌هی۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-03-۱۳)
پرنس چانگ و همراهانش آماده می‌شوند تا در برابر مردگان متحرک آخرین نبرد خود را انجام دهند. در همین حال، سوبی و هشت نگهبان دیگر توسط مردگان محاصره شده‌اند. سوبی موفق می‌شود کودک را نجات دهد. هفت سال بعد، بئوم‌پال و یونگ شین در یک کلبه کوچک خارج شهر ملاقات می‌کنند و یونگ شین توضیح می‌دهد که موج دوم بیماری در حال رسیدن است.

منابع[ویرایش]

  1. Kim, Soo-jung (March 9, 2017). "김은희 작가 신작 '킹덤', 원작만화 '신의 나라'에도 관심". No Cut News (به کره‌ای). Retrieved December 2, 2018.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ Kim, Su-bin (October 20, 2017). "BAE Doo-na Confirmed for 6-episode Netflix Drama Series Kingdom". Korean Film Biz Zone. Retrieved February 16, 2018.
  3. "(LEAD) Netflix's first original Korean drama 'Kingdom' unveiled to media". Yonhap News Agency. January 21, 2019.
  4. "Netflix's new Korean original 'Kingdom' brings zombie to Joseon Dynasty". Kpop Herald. January 21, 2019.
  5. "With Netflix, 'Kingdom' looks to be a global hit: Local creators hope the zombie thriller creates more opportunities". Korea JoongAng Daily. January 24, 2019.
  6. "Netflix Unveils Korean Zombie Series". Chosun Ilbo. January 22, 2019.
  7. "Two of Korea's Top Storytellers Unite for Kingdom - A New Netflix Original Series". Netflix. Retrieved July 12, 2017.
  8. Kil, Sonia (March 5, 2016). "Netflix Hires 'Tunnel' Director for Korean Zombie Series 'Kingdom'". Variety. Retrieved July 5, 2017.
  9. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام source2 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  10. "'Kingdom' returns for a second season in March 2020". Rappler. October 25, 2019. Retrieved October 26, 2019.
  11. "Netflix Korean Zombie series 'Kingdom' grabs attention". The Korea Times. February 1, 2019.
  12. "Season 2 of Netflix's KINGDOM Begins Shooting in February". Korean Film Biz Zone. January 7, 2019.
  13. Chin, Mallory (February 5, 2020). "Netflix Announces 'Kingdom' Season 2 Release Date". Hypebeast. Retrieved February 6, 2020.
  14. Hong, Se-young (October 18, 2017). "주지훈, 김은희 신작 '킹덤' 출연확정…배두나와 호흡 [공식입장]". Sports Donga (به کره‌ای). Retrieved February 16, 2018.
  15. Kim, Mi-hwa (September 14, 2017). "류승룡, 넷플릭스 '킹덤' 출연할까.."제안받고 검토중"". Star News (به کره‌ای). Retrieved February 19, 2018.
  16. Han, Hyun-jung (October 12, 2017). "[단독] 김상호, 김은희 작가 '킹덤' 합류... 주지훈 호위무사役". Star Today (به کره‌ای). Retrieved February 16, 2018.
  17. Kim, Yoon-ji (September 29, 2017). "[단독]허준호, 김은희 작가 '킹덤' 합류…긴장감 유발자". Edaily (به کره‌ای). Archived from the original on 20 February 2018. Retrieved February 19, 2018.
  18. Hwang, So-young (September 26, 2017). "[단독] 전석호, '킹덤' 합류…주지훈X류승룡과 호흡". Ilgan Sports (به کره‌ای). Retrieved February 16, 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]