ویکی‌پدیا:ربات/انتقال رده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کد ربات انتقال رده برای انتقال رده‌ها به نام بهتر کاربرد دارد که برای اجرای آن باید به موارد زیر توجه کرد.

اجبار[ویرایش]

  1. حتماً نام رده‌های جدید باید بر پایهٔ موارد مشابه انجام گیرد و همچنین نامگذاری‌ها بر پایهٔ ویکی‌پدیا:ترجمه رده‌ها انجام شود.
  2. انتقال نام رده‌های مورد بحث (قومیتی- سیاسی) در صورتی که نام رده‌هایشان مورد بحث میان گروهی از کاربرها هست فقط در صورتی مقدور است که از قبل در قهوه‌خانه فنی یا وپ:تار بیان شده باشد و در صورت اجماع انجام گیرد.
  3. رعایت نیم‌فاصله و عدم استفاده از تشدید و همزه در نام رده‌ها اجباری است
  4. برای جلوگیری از دوباره افزوده شدن رده‌ها توسط ربات رده‌همسنگ حتما از کد ربات وپ:دار استفاده کنید یا قبل از استفاده از کد استاندارد پای‌ویکی‌پدیا به رده مبدا برچسب حذف سریع یا رده بهتر بزنید تا ربات رده‌همسنگ به رده مبدا کاری نداشته باشد.

ربات‌های اجرا کننده[ویرایش]

نام ربات صاحب ربات تداوم اجرا تعداد پرچم TS/PC پیوند پرچم فعالیت در سه ماه اخیر
Amolbot Mehdi متناوب جهانی ۳ ویکی PC فعال
MahanBot Mahan متناوب PC اینجا فعال
FarbodBot Farbodebrahimi مداوم PC پرچم فعال

درخواست انتقال رده[ویرایش]

برای درخواست انتقال رده به وپ:دار مراجعه کنید.

چرا از کد وپ: دار استفاده کنیم[ویرایش]

سوال:چرا باید از کد وپ: دار استفاده کنیم؟
پاسخ:

در زبان‌های دیگر مثلا فرانسوی مونث و مذکر وجود دارد در نتیجه ربات:رده همسنگ برایشان معنی‌ای ندارد (هرچند که در ویکی عربی با اعمال تغییراتی از آن استفاده می‌کنند) به همین دلیل به فکر درست کردش نمی‌افتادند و حتی مخالفند چون برای فرانسوی‌ها خرابکاری می‌کند در نتیجه این قضیه را در کدهای استاندارد ندیده‌اند و نخواهند دید. فارسی و انگلیسی از نظر جنسیت در گرامر مشابه‌اند در نتیجه استفاده از این کد مقدور است و الان به کمک آن رده‌ها و مقالات بدون رده، سامان گرفته‌اند الان از این کد در ۳-۴ ویکی دیگر که از نظر جنسیت در گرامر شبیه فارسی هستند استفاده می‌شود. پس باید به نحوی عمل کنیم که در کنار این کد بتوان کارها را انجام داد همچنین توجه کنید که به جز این روش هیچ راهکاری وجود ندارد که کد رده همسنگ بتواند پیش بینی کند که این رده در حال انتقال است. حال دو راه حل وجود دارد:

  1. استفاده از این کد و نوشتن رده‌های مبدا و مقصد در وپ:دار
  2. برای رده‌هایی که میان‌ویکی به ویکی انگلیسی دارند قبل از انتقال در رده مبدا {{رده بهتر}} یا {{حذف سریع}} قرار دهید در این صورت ربات رده همسنگ دیگر به آن رده کاری ندارد و آن را به هیچ مقاله‌ای نمی‌افزاید و انتهای کار که انتقال تمام شد می‌توانید این الگوها را بردارید. این کار در کد وپ:دار دیده شده و خودش این کار را انجام می‌دهد.