ورزشگاه آزادی کرمانشاه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ورزشگاه آزادی کرمانشاه
نام سابقاستادیوم خسرو پرویز
نام کاملورزشگاه خسرو پرویز کرمانشاه
محلکرمانشاه - ایران
شروع ساخت1347
بازگشایی1350
مالکوزارت ورزش و جوانان
گردانندهمجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه
نوع زمینچمن
گنجایشپانزده هزار نفر[۱]

ورزشگاه آزادی کرمانشاه (یا استادیوم خسروپرویز پیشین) یک ورزشگاه فوتبال در شهر کرمانشاه است که شامل سه زمین چمن برای بازی و تمرین فوتبال و دو و میدانی است.[۲] این ورزشگاه در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه قرار دارد و در مالکیت اداره ورزش و جوانان کرمانشاه می‌باشد.[۳]

ورزشگاه آزادی کرمانشاه در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه در بلوار شهید بهشتی جنب بیمارستان شهدا کرمانشاه واقع شده‌است.[۴] وضعیت نامناسب ورزش استان و عدم رسیدگی مسئولین به این ورزشگاه مشهود است.

در دی ۱۴۰۱ رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه از زمین چمن ورزشگاه آزادی به عنوان تنها زمین چمن استاندارد در شهر کرمانشاه یاد کرد.[۵]

نامگذاری[ویرایش]

ورزشگاه آزادی کرمانشاه پیش از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ با نام استادیوم خسروپرویز ساخته‌شد. پس از انقلاب هم نام مجموعه و هم نام ورزشگاه به مجموعهٔ ورزشی آزادی و ورزشگاه آزادی تغییر پیدا کرد.

پانویس[ویرایش]

  1. خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): ورزشگاه آزادی کرمانشاه آمادۀ میزبانی از مسابقات فوتبال شد، نوشته‌شده در ۲ مرداد ۱۳۹۹؛ بازدید در ۲۱ شهریور ۱۳۹۹.
  2. «مجموعه ورزشی آزادی». بایگانی‌شده از اصلی در ۱ سپتامبر ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹.
  3. «اماکن ورزشی شهر کرمانشاه (1)-استان کرمانشاه». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۵-۲۸.
  4. جوانان، کرمانشاه - اداره کل ورزش و. «کرمانشاه - اداره کل ورزش و جوانان:: اماکن ورزشی». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۵-۲۸.
  5. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): در شهر یک میلیونی کرمانشاه فقط یک زمین چمن استاندارد داریم، نوشته‌شده در ۲۸ دی ۱۴۰۱؛ بازدید در ۲۸ دی ۱۴۰۱.