ناتاشا پولونی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ناتاشا پولونی
ناتاشا پولونی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵.
زادهٔ۱۵ آوریل ۱۹۷۵ ‏(۴۹ سال)
پاریس
ملیت فرانسه
پیشهروزنامه‌نگار و نویسنده
تلویزیونما نمی‌خوابیم (۲۰۱۱–۲۰۱۴)
گراند ژورنال (۲۰۱۴-)

ناتاشا پولونی (به فرانسوی: Natacha Polony) (زاده ۱۵ آوریل ۱۹۷۵ در پاریس)[۱] روزنامه‌نگار، نویسنده و متخصص در آموزش و پرورش و مسائل اجتماعی است.

او با نوشتن در مجله ماریان و ستونی در ویژه‌نامه آخر هفته فیگارو آغاز کرد. به جز آن او در تلویزیون نیز فعال است. او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ یکی از نویسندگان برنامه مشهور ما نمی‌خوابیم در فرانسه ۲ بود و از سال ۲۰۱۴ به کانال + نقل مکان کرد. به جز این وِی در رادیو-یک اروپا برنامه صبحگاهی بررسی مطبوعات را اجرا می‌کند.

زندگی‌نامه[ویرایش]

پولونی تحصیلات ابتدایی را در دبیرستان نوتردام دبریِ ول دوآزی گذراند و پس از آن به دبیرستان ژول فری و لویی لوگراند در پاریس رفت و در رشته شعر پو ادبیات فارغ‌التحصیل شد(۱۹۹۹). از سال ۲۰۰۰ در دبیرستان ژک فیدر اپینه-سور-سن به عنوان استاد علوم انسانی مشغول به کار شد.[۲]

جوایز[ویرایش]

در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۴ موفق به دریافت جایزه ادبی ادگار فوره برای کتاب «کشوری که نابودش کردیم».[۳]

منابع[ویرایش]

  1. Alain Constant, « Natacha Polony : tir groupé », Le Monde, 3 octobre 2012.
  2. Cécile Desbois, « Natacha Polony : ses “mesures pour sauver l'école” » بایگانی‌شده در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۰ توسط Wayback Machine, vousnousils.fr, 6 juillet 2007.
  3. Directmatin. "Le prix de littérature politique Edgar-Faure attribué à Natacha Polony". directmatin.fr. Retrieved 27 December 2015. {{cite web}}: Cite has empty unknown parameters: |urltrad=، |subscription= و |coauthors= (help)