میکی ماتسوبارا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
میکی ماتسوبارا
میکی ماتسوبارا در سال ۱۹۷۹
زادهٔ۲۸ نوامبر ۱۹۵۹[۱]
کیشی‌وادا، اوساکا، ژاپن[۱]
درگذشت۷ اکتبر ۲۰۰۴ (۴۴ سال)[۱]
ساکای، اوساکا، ژاپن
علت مرگسرطان دهانه رحم
دیگر نام‌هاسوزی ماتسوبارا (スージー・松原)
پیشهخواننده، ترانه‌سرا، شاعر، مجری تلویزیونی، آهنگساز
قد۱٫۵۸ متر (۵ فوت ۲ اینچ)
همسر(ها)ماساکی هونجو
پیشه موسیقی
ژانر
ساز(ها)خوانندگی، پیانو، کیبورد
سال‌های فعالیت۱۹۷۹–۲۰۰۰[۱]
ناشر(ان)پونی کنیون

میکی ماتسوبارا (به ژاپنی: 松原 みき، ۲۸ نوامبر ۱۹۵۹ – ۷ اکتبر ۲۰۰۴) خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز ژاپنی بود. اولین آهنگ او به نام با من بمان در سال ۱۹۷۹ به رتبه ۲۸ در نمودار اوریکون رسید و ۳۰۰٫۰۰۰ نسخه فروخت. علاوه بر این، از حدود سال ۲۰۲۰، این آهنگ نه تنها در ژاپن، بلکه در خارج از این کشور نیز به‌طور گسترده شنیده شده‌است. ماتسوبارا در ۷ اکتبر ۲۰۰۴ در سن ۴۴ سالگی به دلیل عوارض ناشی از سرطان دهانه رحم درگذشت. مرگ او دو ماه بعد از درگذشت‌اش به مردم اعلام شد.[۲][۳][۴]

اوایل زندگی[ویرایش]

او در ۲۸ نوامبر ۱۹۵۹، در کیشی‌وادا، اوساکا در ژاپن بدنیا آمد. او در خانواده چهار نفره، درکنار پدر، مادر و خواهر کوچک خود زندگی می‌کرد. پدر او در بیمارستان مشغول به کار بود. مادر او یک نوازنده سبک جاز بود و در گروه جاز ژاپنی و در در گروه کمدی "Crazy Cats" در فعالیت بود. او در سن سه سالگی یادگیری پیانو را فرا گرفت. پس از مدرسه ابتدایی در سال ۱۹۷۲ وارد دبیرستان "Poole Gakuin Junior" شد. او در ۱۹۷۵ زمانی که در دبیرستان درحال تحصیل بود به موسیقی راک علاقه‌مند شد و در همان هنگام به عنوان یک کیبورد نواز وارد بند موسیقی "یوشی نویاً شد.

در سال ۱۹۷۷ در سن ۱۷ سالگی هنگامی که هنوز در دبیرستان بود برای رسیدن به رویایش یعنی خوانندگی به تنهایی به توکیو سفر کرد. در همین حوالی پیانیست ژاپنی "Yuzuru Sera" اورا هنگام نوازندگی در مکان‌های مختلف "کانتو" مثل "محل برگزاری موسیقی Birdland" واقع در "روپونگی" پیدا کرد.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ "松原みき". tower.jp. Tower. June 14, 2019. Retrieved November 30, 2020.
  2. <訃報>松原みきさん44歳=シンガー・ソングライター [<News of death> Miki Matsubara, 44 = Singer-songwriter]. Mainichi Shimbun. December 14, 2004. Archived from the original on December 14, 2004. Retrieved March 3, 2021 – via Yahoo! Japan News.
  3. 歌手松原みきさん死去/10月7日にがんのため [Singer Miki Matsubara dies / due to cancer on October 7]. Shinkoku News. December 14, 2004. Archived from the original on March 3, 2008. Retrieved March 3, 2021.
  4. 今日は何の日 『松原みき』の日 [Today's Highlights in History "Miki Matsubara Day"] (Television broadcast) (به ژاپنی). Japan: Omoikkri Don!. October 7, 2009. 00:57 minutes in.