مکلمور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مکلمور
مکلمور در حال اجرا در تورنتو نوامبر ۲۰۱۲
مکلمور در حال اجرا در تورنتو نوامبر ۲۰۱۲
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدبن هگرتی
زاده۱۹ ژوئن ۱۹۸۳ ‏(۴۰ سال)
سیاتل، واشینگتن، آمریکا
ژانرهیپ‌هاپ
پیشه(ها)رپر، خواننده، ترانه‌سرا
سال‌های فعالیت۱۹۹۹–اکنون
ناشر(ان)مکلمور
وبگاه

بن هگرتی (انگلیسی: Ben Haggerty؛ متولد ۱۹ ژوئن ۱۹۸۳)شناخته شده با نام حرفه‌ای مَکْلِمور (به انگلیسی: Macklemore) یا قبلتر پروفسور مکلمور رپر، و موسیقی‌دان آمریکایی است.

ترانه بازارچه خیریه وی در یوتیوب بیش از ۷۸۸ میلیون بار دیده شده است و همچنین در بیلبورد آمریکا به رتبه یک دست یافته است.

او که اهل سیاتل است فعالیت خود را در سال ۲۰۰۰ به عنوان یک هنرمند مستقل آغاز کرد و چشمانت را باز کن (۲۰۰۰), زبان جهان من (۲۰۰۵), و میکستیپ برنامه‌ریزی نشده (۲۰۰۹) را منتشر کرد. او در همکاری با رایان لوئیس به عنوان تهیه‌کننده به عنوان زوج مکلمور و رایان لوئیس (۲۰۰۹–۲۰۱۶) به موفقیت بین‌المللی رسید.

تک ترانه "مغازه سمساری (ترانه)" مکلمور و لوئیس (با حضور ونز) در سال ۲۰۱۳ به جایگاه اول بیلبورد هات ۱۰۰ رسید.[۱] این تک ترانه از سوی بیلبورد نخستین ترانه از سال ۱۹۹۴ خوانده شد که بدون حمایت یک لیبل اصلی موسیقی به فهرست ۱۰۰ ترانه پرمخاطب رسیده؛ به هر روی مکلمور در یک قرارداد نامعمول درصدی از درآمد نامی آن را برای تبلیغ تک ترانه‌هایش به واحد تبلیغات وارنر رکوردز می‌پردازد.[۲][۳] تک ترانه دوم آنها، "نمی‌تواند ما را نگه دارد", نیز به اوج جایگاه اول هات ۱۰۰ رسید، که مکلمور و لوئیس را به نخستین زوج تاریخ این فهرست رسید که هر دو تک ترانه اولشان به این جایگاه برتر رسیده است.[۴] نخستین آلبوم استودیویی آنان، سرقت، در ۹ اکتبر ۲۰۱۲ منتشر شد و به جایگاه دوم بیلبورد ۲۰۰ رسید. این زوج در پنجاه و ششمین مراسم جایزه گرمی، چهار جایزه گرمی از جمله جایزه گرمی بهترین هنرمند جدید، بهترین آلبوم رپ (سرقت), بهترین ترانه رپ و بهترین اجرای رپ ("مغازه سمسازی") را بردند. این بی نظمی یاغیانه ای که درست کرده‌ام، دومین آلبوم این زوج در ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ منتشر شد. از ترانه‌های دیگر آنها عشق یکسان است.

منابع[ویرایش]

  1. "Thrift Shop, Macklemore". بیلبورد (مجله).
  2. "Macklemore & Ryan Lewis Crash Radio With 'Thrift Shop'". Billboard. Retrieved 14 October 2014.
  3. Feeney, Nolan (January 25, 2013). "Macklemore's 'Thrift Shop' Is First Indie Hit to Top Charts in Nearly Two Decades". Time. Retrieved May 23, 2013.
  4. "Macklemore and Ryan Lewis's "Can't Hold Us" Makes Hot 100 History". بیلبورد (مجله).

Wikipedia contributors, "Macklemore," Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Macklemore&oldid=550887351 (accessed April 19, 2013). http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_viewed_YouTube_videos

پیوند به بیرون[ویرایش]