موجودات کابوس (بازی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
موجودات کابوس
توسعه‌دهنده(ها)کالیستو
ناشر(ها)اکتیویژن
آهنگساز(ان)Frédéric Motte ویرایش این در ویکی‌داده
سکو(ها)گیم‌کیوب
پلی‌استیشن
مایکروسافت ویندوز
تاریخ(های) انتشار۳۰ سپتامبر ۱۹۹۷
ژانر(ها)سورویوال هارور
حالت(ها)تک‌نفره

موجودات کابوس به انگلیسی (Nightmare Creatures) نام یک بازی ویدئویی در سبک وحشت می‌باشد که توسط کمپانی سرگرمی و بازی سازی کالیستو ساخته و در ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۷ برای اولین بار برای کنسول بازی پلی استیشن توسط کمپانی اکتیویژن منتشر شده و سپس برای کنسول‌های نینتندو ۶۴ و مایکروسافت ویندوز نیز ارائه شد.

داستان بازی[ویرایش]

داستان بازی موجودات کابوس از عناصر وحشتناک گوتیک قرن نوزدهم آغاز میشود و از سال ۱۶۶۶ میلادی (۱۰۴۴ شمسی) شروع میشود . زمانی که یک فرقه ی شیطان پرست به نام اخوان هِکاته (Hecate) آزمایش های شومی رو در لندن انجام میدادند تا شهر و سپس جهان را تصاحب کنند . گروه اخوان المسلمین (اخوان هکاته) تلاش میکردند تا اکسیری تولید کنند که به آنها قدرت های فوق بشری ببخشد . به هر حال ، بجای بوجود آمدن ابر انسان های مورد نظرشان ، آزمایشاتشان هیولاهایی گروتسک به نام موجودات کابوس ساخت .

هنگامی که آنها تصمیم گرفتند که از این موجودات به عنوان ارتش فتح جهان استفاده کنند ، یکی از اعضای آنها ، ساموئل پیپس ، مقر های آنها را آتش زد و در نتیجه اولین آتش سوزی بزرگ در لندن رخ داد .

این بازی در سال ۱۸۳۴ میلادی (۱۲۱۲ شمسی) اتفاق میفتد لندن قربانی چندین اتفاق شیطانی میشود .

وجود هیولاها در شهر همراه با جهش مردم شهر به موجودات غیر الهی و اینکه مردگان از قبر های خود بیدار میشوند و در میان افراد زنده قدم میزنند گزارش میشود .

تمام لندن در وحشت است و در برابر نقشه های آدام کراولی ، دانشمند دیوانه ای که از اخوان المسلمین (اخوان هکاته) کمک میگیرد آسیب پذیر میباشد .

کتابی در خانه ی ایگناسیو بلکوارد ، کشیش و متخصص علوم غیب میفتد . او متوجه میشود که این کتاب در واقع دفترچه خاطرات گمشده ی ساموئل پیپس است که شامل تحقیقات گروه اخوان نیز میباشد . ایگناسیو که میفهمد ساموئل پیپس به کمک احتیاج دارد ، دفترچه خاطرات را برای یک ایمونولوژیست مشهور آمریکایی ، دکتر جین فرانسیسکو که همیشه با دخترش نادیا سانفرانسیسکو زندگی میکند در شهر نیواورلئان میفرستد . با به قتل رسیدن دکتر جین فرانسیسکو و دزدیده شدن دفترچه خاطرات ، ایگناسیو و نادیا در مراسم خاکسپاری وی حاضر میشوند و در آنجا مردی به آنها نزدیک میشود و به آنها یادداشتی میدهد که در آن نوشته شده است : " در مورد آدام کراولی ، اخوان هکاته بدانید --- HVHJ "

ایگناسیو و نادیا به امید پیدا کردن آدام کراولی و از بین بردن هیولاها ، به محل ذکر شده در یادداشت میروند .

محیط بازی[ویرایش]

محیط بازی دارای گرافیکی ساده و نور پردازی بعضاً تاریک می‌باشد و شخصیت‌های بازی دارای تمایزهای ظاهری با سایر شخصیت‌های مقابل را دارند و به سلاح‌هایی همچون تپانچه و چوب دستی شمشیرو انواع طلسم مسلح هستند.

شخصیت‌های بازی[ویرایش]

شخصیت‌های بازی به سه دسته تقسیم می‌شوند

  • دسته اول مربوط به کاراکترهای بازی باز می‌باشند و بازی باز می‌تواند بازی را با آنها انجام دهد که عبارتند از ایگناتیوس بلک وارد و نادیا فرانسیسکوس و بازی باز در ابتدا به دلخواه می‌تواند یکی از این دو را انتخاب کند و بازی را اجرا کند.
  • دسته دوم شخصیت‌های مربوط به داستان بازی هستند که عبارتند از

دکتر جین فرانسیسکوس (پدر نادیا) و آدام کراولی که شخصیت منفی و دشمن اصلی داستان می‌باشد.

  • دسته سوم هم دشمنان و به نوعی موانع بازی هستند که شامل زامبی‌ها گرگنماها و سایر موجودات عجیب الخلقه هستند.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]