عمر گل لاله

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
عمر گل لاله
Lale Devri
ژانردرام
عاشقانه
بازیگرانتولگاهان ساییشمان
سلن سویدر
امینا صندل
سرنای ساریکایا
خدیجه اصلان
کنان بال
گل اونات
آیکوت ییلماز
کیوانچ کیلینچ
کشور سازندهترکیه
زبان اصلیترکی استانبولی
شمار فصل‌ها۴
شمار قسمت‌ها۱۳۵
تولید
مدت۹۰ دقیقه (نسخه اصلی)
پخش
شبکهٔ اصلیفوکس تی وی
شو تی وی
انتشار اولیه۱۴ سپتامبر ۲۰۱۰ –
۸ فوریه ۲۰۱۴
انتشار
نمایش‌های مشابهشمیم عشق (۲۰۱۳-۲۰۱۰)
پیوندهای بیرونی
وبگاه

عمر گل لاله (به ترکی استانبولی: Lale Devri) مجموعهٔ تلویزیونی در ژانر درام و عاشقانه ساخت ترکیه است که از سپتامبر ۲۰۱۰ تا فوریه ۲۰۱۴ از شبکه‌های شو تی‌وی و فاکس ترکیه پخش شد.[۱]

نسخه اصلی این مجموعۀ تلویزیونی دارای ۱۳۵ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای است. پس از استقبال از مجموعۀ تلویزیونی شمیم عشق (Yer Gök Aşk) و بازیگر سلن سویدر که نقش «توپراک» را داشت، شبکه سازنده تصمیم گرفت تا مجموعۀ تلویزیونی عمر گل لاله را به جای آن ادامه دهد.

خلاصۀ داستان[ویرایش]

این مجموعۀ تلویزیونی درباره روابط ناسالم اعضا و دسیسه‌های دو خانواده با فرهنگ متفاوت است. لاله دختر خانواده تاشکیران و خواهرش (یشیم) و مادرش (زمرد) محور اصلی داستان این مجموعۀ تلویزیونی هستند.

داستان با افرادی از دو خانواده شکل می‌گیرد، یکی خانواده‌ای موفق که به تازگی از قیصریه به استانبول آمده و دیگری خانواده‌ای سابقاً بسیار سرشناس که بعد از مرگ پدر در خطر ورشکستگی مالی قرار گرفته‌اند.

خانواده تاشکیران: خانواده‌ای با اصل و نسب و پیچیده از استانبول است. بعد از مرگ پدر، تجارت آن‌ها با ناکامی‌های بسیاری مواجه می‌شود و این خانواده را تا مرز ورشکستگی کامل پیش می‌برد. مادر سیاست‌پیشهٔ خانواده تمام تلاش خود را می‌کند تا با انواع دسیسه چینی، کلاس و ابهت خانواده را در مقابل اطرافیان حفظ کند.

این مجموعۀ تلویزیونی داستانی پر از جدال و مشاجره، همچنین حقه و دسیسه است.

خانواده ایلگاز: خانواده محافظه‌کارتر، از قیصریه که موفق هستند. مادر و عموی دمدمی مزاج و جاه طلب و البته پایبند به رسم و رسوم سنتی خانواده هر کاری می‌کنند تا اعضای خانواده را آن طور که دلشان می‌خواهد دور هم نگه دارند.

عشق بین لاله (دختر زمرد تاشکیران) و چنار (پسر خانوادهٔ مقابل یعنی ایلگاز) منجر به ازدواج آن‌ها می‌شود، و مرزها را در خانواده‌ها از بین می‌برد.

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

آهنگ تیتراژ این مجموعۀ تلویزیونی توسط سیبل جان خوانندهٔ معروف ترک خوانده شده‌است.

پخش[ویرایش]

فصل اول این مجموعۀ تلویزیونی در سال ۲۰۱۰-۲۰۱۱ پخش شد، شامل ۳۷ قسمت و فصل دوم آن در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ پخش شد، شامل ۴۱ قسمت و فصل سوم در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ پخش شد، شامل ۴۰ قسمت و فصل چهارم در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ پخش شد، شامل ۱۷ قسمت.

منابع[ویرایش]

  1. "The Tulip Age (Lale Devri) Tv Series". 28 December 2011.

پیوند به بیرون[ویرایش]