سونیا رسولی واشقانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سونیا رسولی واشقانی
در مسابقات کشوری (دی ۱۳۹۶)
نام کاملسونیا رسولی واشقانی
کشور ایران
زاده۳۰ آبان ۱۳۸۵ ‏(۱۷ سال)
تهران
رده‌بندی فیده۱۴۶۶(دسامبر ۲۰۱۹)[۱]
بهترین ریتینگ۱۴۶۶ (دسامبر ۲۰۱۹)
رنکینگ۱۲۹۶۱۹ (نوامبر ۲۰۱۹)

سونیا رسولی واشقانی (زادهٔ ۳۰ آبان ۱۳۸۵ در تهران) شطرنج‌باز اهل ایران است،[۲][۳] که در سال ۱۳۹۷ و در مسابقات شطرنج بین‌المللی جام فجر به مقام سوم دست یافت.[۴]

وی از سن ۸ سالگی به یادگیری شطرنج پرداخت. او پس از ۲ سال توانست نایب قهرمان استان تهران در ردهٔ زیر ۱۰ سال شود. پس از یکسال، او در مسابقات کشوری در شهر ساری به مقام چهارم رسید و با افزایش ۲۰۰ واحد ریتینگ مواجه شد. درهمان سال، او نفر سوم میز دو در مسابقات لیگ بانوان تهران شد. در سال۱۳۹۷ همین‌طور در سال نود و هشت او و تیم سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر (متشکل از ۱-سونیا رسولی ۲-زهرا حمدالهی ۳-صبا کارگری ۴-هستی هراتی ۵-مهدیس عباس‌زاده ۶- نازنین زهرا شریفی مهر) به مقام سوم تیمی در مسابقات لیگ دسته‌جات بانوان تهران رسیدند. وی در مسابقات بین‌المللی جام فجر در رده سنی زیر ۱۴ سال به مقام سوم رسید. سونیا قهرمان چهار دوره مسابقات استانی آموزش و پرورش تهران و قهرمان یک دوره مسابقات تیمی مدارس کشور است او موفق به اخذ مدرک در یو سی مس (محاسبات ذهنی ریاضی) شد، و توانست در طی ۲ سال متوالی مقام اول استان تهران و سوم کشور را به دست آورد.

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «Soniya Rasouli Vasheghan FIDE Profile». ratings.fide.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۰-۱۲.
  2. «Soniya Rasouli Vasheghan chess-db Profile». chess-db.com. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۰-۱۲.[پیوند مرده]
  3. «بیوگرافی سونیا رسولی واشقانی در فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران». ircf.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۰-۱۲.
  4. «پایان رقابت 826 شطرنج باز از 21 کشور جهان در تهران». msy.gov.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۰-۱۲.

[[رده:ویکی‌سازی رب