روبلاکس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
روبلاکس
کارگردان(ـان)دیوید باسزوکی
تهیه‌کننده(ها)شرکت روبلاکس
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز، مک، آی او اس، اندروید، اکس‌باکس وان، آکیولوس ریفت،آکیولوس کوست ۲،آکیولوس کوست پرو،آکیولوس کوست ۳، اچ تی سی وایو، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵
تاریخ(های) انتشار۲۷ اوت ۲۰۰۶
ژانر(ها)بازی ویدئویی تک‌نفره، بازی ویدئویی چندنفره،

روبلاکس (به انگلیسی: Roblox) یک پلتفرم ساخت بازی آنلاین چند نفره است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های خودشان را طراحی کنند و بازی‌هایی که طراحی کرده‌اند با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند و چندنفره بازی کنند. این پلتفرم میزبان بازی‌های شبکهٔ اجتماعی است. این پلتفرم به‌طور رسمی در تاریخ ۲۷ اوت ۲۰۰۶ توسط شرکت روبلاکس منتشر شد. در سپتامبر ۲۰۱۸، روبلاکس اعلام کرد که دارای ۷۰ میلیون کاربر فعال ماهانه است. هر سال ۳۰ میلیون کاربر به این بازی اضافه می‌شود.

در روبلاکس شما می‌توانید شخصیت خود را با بیش از ۱۰۰۰۰ موارد زینتی مختلف بسازید و می‌توانید دوستان نزدیک خود را مشخص و با دنبال کردن آن ها (Follow)همیشه آنها را پیدا کنید. قابلیت بعدی این بازی ساخت گروه و ساخت بازی با اعضای گروه است.

آرم اکنون روبلاکس

از دیگر امکانات این بازی می‌توان به چت خصوصی و چت گروهی نیز اشاره کرد. این بازی دارای خرید برنامه ای است.همینطور با استفاده از روباکس می توان موارد متنوعی همچون ساخت گروه و بازی دست پیدا کرد.روباکس ها در روبلاکس از ۱ تا ۱۰۰ دلار موجود هستند.

این بازی با روبلاکس استودیو مرتبط است که با استفاده از آن میتوانید بازی های خود را ساخته و با دوستانتان بازی کنید.

این بازی دارای شکل‌های مختلفی است که دارای همه نوع سبک بازی‌ها است مانند: بتل رویال، زامبی، شوتر، داستانی، ماجراجویی، رول پلی و… است.

یکی از پرطرفدارترین بازی های این پلتفورم شامل:

Blox Fruits-BrookHaven-Adopt Me هستند.این بازی در سال های اولیه ی خود دو بعدی بوده است. (2D)

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «roblox». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸.