راجر تیلور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
راجر تیلور
تیلور در سال ۲۰۰۸
تیلور در سال ۲۰۰۸
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدراجر مداوز تیلور
زاده۲۶ ژوئیهٔ ۱۹۴۹ ‏(۷۴ سال)
ژانرراک
ساز(ها)درام، وکال، گیتار، کیبوردز
سال‌های فعالیت۱۹۶۸ تاکنون
همکاری‌های مرتبطکوئین، د کراس

راجر تیلور (به انگلیسی: [] Error: {{Lang}}: فاقد متن (راهنما)، Roger Taylor) (زادهٔ: ۲۶ ژوئیه ۱۹۴۹) خواننده-ترانه سرا و نوازندهٔ اهل انگلیس است که اغلب او را به عنوان درامر، خواننده پشتیبان و در برخی موارد به عنوان آهنگساز گروه بریتانیایی راک کوئین می‌شناسند.

به عنوان یک درامر، او از صدای منحصربه‌فردی برخوردار است[۱] و یکی از قدرتمندترین درامرهای دههٔ ۷۰ و ۸۰ سبک راک است.[۲] به عنوان ترانه سرا، او کمک‌های بسیاری را به گروه کرده‌است. از جمله ساختن حداقل یک ترانه در هر آلبوم. او همچنین چهار تا از بهترین ترانه‌های گروه نظیر "رادیو گاگا" و "نوعی از جادو" و "مرد نامرئی"[۳] و اینها روزهای زندگی ما هستند [۴] را نوشته است.

راجر تیلور به سازهایی نظیر گیتار، کیبورد و گیتار بیس نیز تسلط دارد و نخستین بار در آلبوم آغازین خود (انفرادی) از موسیقی سازی کلیه این سازها و همچنین صدای خود بهره برد. راجر سابقه همکاری با هنرمندان بسیاری نظیر: اریک کلاپتون، راجر واترز، راجر دالتری، فیل کالینز، جنسیس، جیمی نیل، التون جان، گری نومن، فو فایترز و... را داشته‌است. به عنوان تهیه‌کننده، او وظیفهٔ تهیهٔ آلبوم‌هایی از ورجنیا ولف، جیمی نیل و مگنام را بر عهده داشته‌است.

او هم‌اکنون ساکن گیلدفورد است. تیلور علاوه بر فعالیتش در گروه کوئین، یک باند موازی با نام د کراس را در دههٔ ۸۰ تأسیس کرده‌است که در آن به عنوان نوازنده گیتار ریتم و خواننده فعالیت می‌کند.

در سال ۲۰۰۵ در نظرسنجی رادیو پلنت راک، راجر تیلور به عنوان هشتمین و بزرگترین درامر تاریخ راک کلاسیک انتخاب شد (با آراء مردم).[۵]

مطابق با فهرست ارزشیابی روزنامه ساندی تایمز، وی در سال ۲۰۱۱ دارای سرمایه ۸۰ میلیون پوندی یا چیزی نزدیک به ۱۲۷ میلیون دلار بوده‌است.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. Rolling Stone – Issue 149 – 12 June 1973
  2. Taylor Hawkins: Rhythm 2002. Fooarchive.com. Retrieved on 5 November 2010.
  3. "The Invisible Man". Bechstein Debauchery. Archived from the original on 17 December 2007. Retrieved 28 January 2008.
  4. "These Are the Days of Our Lives". Bechstein Debauchery. Archived from the original on 17 December 2007. Retrieved 28 January 2008.
  5. "Zeppelin voted 'ideal supergroup'". BBC News. 10 July 2005. Retrieved 28 January 2008.
  6. "The top 50 richest people in music: Sunday Times Rich List"'. This is Money. Retrieved 22 October 2012

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Roger taylor». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.