دهان لیمونادی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دهان لیمونادی
کاور نسخه دی وی دی
ژانرفیلم درام
فیلم موزیکال
بر پایهٔدهان لیمونادی
اثر مارک پیتر هیوز
فیلم‌نامه‌نویسآوریل بلر
کارگردانپاتریشیا ریگن
بازیگرانبریجیت مندلر
ادام هیکس
هیلی کییوکو
نائومی اسکات
بلیک مایکل
راویبریجیت مندلر
موسیقی ازکریستوفر لنرتس
کشور سازندهآمریکا
زبان اصلیانگلیسی
تولید
تهیه‌کننده‌هاماتیاس آلوارز
دبرا مارتین چیس
فیلم‌برداریچکو وارسه
تدوین‌گرگیریش بهارگاوا
مدت۱۰۶ دقیقه
تولیدکننده‌هامارتین چیس پروداکشنز
جی ویو پروداکشنز
توزیع‌کنندهدیزنی ای‌بی‌سی
پخش
شبکهٔ اصلیشبکه دیزنی
انتشار اولیه
  • ۱۵ آوریل ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-04-۱۵)[۱]
وبگاه

دهان لیمونادی (انگلیسی: Lemonade Mouth) تله فیلمی در ژانر نوجوانان، موزیکال و درام محصول سال ۲۰۱۱ از کشور آمریکا است.[۲][۳] فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته مارک پیتر هیوز شناخته شده‌است. کارگردان فیلم پاتریشیا ریگن، نویسنده آوریل بلر است و از ستارگان فیلم می‌توان به بریجیت مندلر، ادام هیکس، نائومی اسکات، هیلی کییوکو و بلیک مایکل اشاره کرد.

فیلم برای اولین بار در ۱۵ آوریل ۲۰۱۱ در شبکه دیزنی به نمایش درآمد. در شب اول نمایش توسط ۷ میلیون نفر دیده شد و اغلب با نقدهای مثبت از گروه بازیگری و کارگردانی همراه شد. فیلم همان سال جایزه بهترین فیلم تلویزیونی جشنواره پاپ استار را دریافت کرد و نامزد دریافت جایزه انجمن کارگردانان آمریکا نیز شد.

موسیقی متن فیلم نیز آوریل ۲۰۱۱ منتشر شد و موفقیتی قابل توجه دست یافت و در بیلبورد ۲۰۰ آمریکا رتبه ۴ و در جدول‌های بیلبورد آمریکا رتبه ۳ را به‌دست آورد. همانند فیلم، موسیقی متن نیز بااستقبال منتقدان همراه شد و به ویژه اورجینال بودن آن را تحسین کردند. تک آهنگ "Determinate" (تعیین کنید) جایزه JanNEWary را برای بهترین آهنگ آیتونز دریافت کرد.

داستان[ویرایش]

فیلم داستان پنج دانش‌آموز دبیرستانی را روایت می‌کند که در بازداشت با هم ملاقات می‌کنند و گروهی تشکیل می‌دهند تا از عقاید خود دفاع کنند و بر مبارزات فردی و جمعی خود غلبه کنند.

ساخت دنباله[ویرایش]

در سال ۲۰۱۱، نویسنده فیلم گفت که در حال کار بر روی دنباله آن بوده‌است.[۴] بازیگر بلیک مایکل گفت: "همه چیز به طرفداران بستگی دارد، کنترل در دست آنهاست. اگر مردم از آن لذت ببرند و آن را دوست داشته باشند و بیشتر بخواهند، به آن خواهند رسید. من فکر می‌کنم دیزنی به طور کلی سازمانی عالی است و آنها "همیشه یک قدم جلوتر از بازی هستند؛ بنابراین شما هرگز نمی‌دانید که چه اتفاقی خواهد افتاد."[۵]

در ۶ آوریل ۲۰۱۲، کریس بروشو در حساب توییتر خود اعلام کرد که دنباله آن دیگر وارد مرحله تولید نمی‌شود.[۶] می ۲۰۱۲، بریجیت مندلر تأیید کرد که دنباله ای ساخته نخواهد شد و خاطرنشان کرد که «آنها سعی کردند چیزی برای دنباله پیدا کنند، اما همه در دیزنی احساس کردند که فیلم داستان خود را در قسمت اول کامل کرده‌است.»[۷][۸]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Lemonade Mouth بایگانی‌شده در ۳۰ مه ۲۰۱۱ توسط Wayback Machine. Disney Channel Medianet. Retrieved April 3, 2011.
  2. "Lemonade Mouth Movie Review | Common Sense Media". www.commonsensemedia.org (به انگلیسی). Retrieved 2022-12-15.
  3. Riggen, Patricia (2011-04-15), Lemonade Mouth, Martin Chase Productions, GWave Productions, Disney Channel, retrieved 2022-12-15
  4. Hill، Jim (۲۰۱۱-۰۴-۱۰). «"Lemonade Mouth" author Mark Peter Hughes already working on sequel to this Disney Channel Original Movie». Jim Hill Media (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۲-۱۵.
  5. www.disnology.com http://www.disnology.com/2011/05/05/disney-channel-lemonade-mouth-2/. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۲-۱۵. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  6. «https://twitter.com/chris_brochu/status/188347019461537792». Twitter. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۲-۱۵. پیوند خارجی در |title= وجود دارد (کمک)
  7. "Bridgit Mendler is Arrietty". Kidzworld (به انگلیسی). Retrieved 2022-12-15.
  8. «Bridget Mendler – Lemonade Mouth Won't Make A Sequel». BSCkids (به انگلیسی). ۲۰۱۲-۰۵-۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۲-۱۵.

پیوند به بیرون[ویرایش]