دنیا سمیر غانم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دنیا سمیر غانم
زادهٔ۱ ژانویهٔ ۱۹۸۵ ‏(۳۹ سال)
قاهره
ملیتمصر
پیشه
سال‌های فعالیت۱۹۹۵–اکنون
همسر(ها)Ramy Radwan (ا. ۲۰۱۳)
فرزندانKaila Radwan
والدین
دلال عبدالعزیز
وبگاه

دنیا سمیر غانم (زادهٔ ۱ ژانویهٔ ۱۹۸۵)[۱] هنرپیشه، و خواننده اهل مصر است. وی از سال ۱۹۹۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. دنیا زندگی هنری خود را از سال ۲۰۰۱ هنگامی که ۱۶ ساله بود شروع کرد. او اولین نقش خود را در یک نمایش تلویزیونی به نام «عدالت چهره‌های زیادی دارد» بازی کرد.[۲][۳]

زندگی[ویرایش]

او از خانواده ای هنرمند است و پدر و مادرش هنرمندان سمیر غانم و دلال عبدالعزیز و خواهرش ایمی بازیگر هست. از دانشگاه علم و صنعت مصر فوق لیسانس دارد. بازیگری را از ده سالگی در سال ۱۹۹۵ با فیلم یک زن و یک زن شروع کرد و سپس به کار در سینما و تلویزیون ادامه داد. بعد از اینکه محمد هنیدی کمدین در فیلم یا آنا خاله من به او نقشی معرفی کرد بازی در نقش‌های اصلی را آغاز کرد. او علاوه بر فعالیت به عنوان بازیگر، چندین آهنگ از جمله آهنگ «داستان شتا» را ارائه کرد که در سال ۲۰۱۴ از نظر تعداد بازدید که به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسید رکورد زد.

زندگی خانوادگی[ویرایش]

در سال ۲۰۱۲ با رامی رضوان مجری برنامه نامزد کرد و در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۳ با او ازدواج کرد و در مارس ۲۰۱۴ دخترشان «کایلا» را به دنیا آورد.

منابع[ویرایش]

  1. "Donia Samir Ghanem Official Website :: Biography". www.doniasamirghanem.com. Archived from the original on 1 September 2017. Retrieved 2016-06-18.
  2. "Donia Samir Ghanem Official Website :: Filmography". www.doniasamirghanem.com. Archived from the original on 17 August 2018. Retrieved 2016-06-18.
  3. "lel 3adala wgooh katheera - Series - 2001 - Cast, Video, Trailer, photos, Reviews, Showtimes". elCinema.com. Retrieved 2016-06-18.