جوبا (تک‌تیرانداز)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جوبا عظم العنظی
جوبا
نام بومیجوبا
ملیتعراقی
دیگر نام‌هاجوبا
پیشهتک تیرانداز
شناخته‌شده برایتک تیرانداز معروف عراقی در جنگ عراق

جوبا _ اعظم العنزی[۱] (عربی: جوبا) نام مستعار تیراندازی در جنگ عراق بوده که در چندین فیلم اینترنتی نمایش داده شده‌است. در این چند سری فیلم پخش شده در اینترنت ، تک تیراندازی را نشان می‌دهد که سرباز آمریکایی را به تنهایی می‌کشد.[۲]

جوبا پس از نشان دادن مهارت‌های قابل توجه تیراندازی در فیلم‌های آنلاین مشهور شد.

بر اساس منابع غیررسمی وی در کشتن حداقل ۶۴۵ عضو ارتش ائتلاف و آمریکا در جنگ عراق نقش مستقیم داشته‌است.

فیلم‌ها اینترنتی[ویرایش]

چندین کلیپ ویدیویی که گفته می‌شود اقدامات جوبا را نشان می‌دهد، در اینترنت پخش شده‌است. فیلم‌ها شامل بخش‌هایی از کلیپ‌های واقعی گرفته شده هنگام عملیات تک تیراندازی ضد آمریکایی با دوربین‌های دیجیتالی نصب شده بر روی تفنگ تک تیرانداز است.

فیلم اول[ویرایش]

در نوامبر ۲۰۰۵، ویدئویی پخش شد که در آن نشان می‌داد به سربازان آمریکایی تیراندازی می‌شود و به زمین می‌افتند. فیلم با مردی شروع می‌شود که می‌گوید: "من در این اسلحه نه گلوله دارم و برای جورج بوش یک هدیه دارم. من قصد دارم نه سرباز را بکشم. من این کار را برای بینندگان انجام می‌دهم. الله اکبر.

فیلم دوم[ویرایش]

دومین فیلم «جوبا» در سال ۲۰۰۶ در غرب بغداد توزیع شد و در اواخر اکتبر ۲۰۰۶ در اینترنت منتشر شد. این ویدئو حاوی مصاحبه با فرمانده یگان ویژه بخش تک تیراندازی نیروهای آمریکایی بغداد است. این ویدئو در مورد ترس ایجاد شده در نیروهای آمریکایی توسط تک تیراندازهای عراقی صحبت می‌شود و نشان می‌دهد «جوبا» در یکی از عملیات‌ها ۳۷ سرباز آمریکایی را کشته‌است. فیلم دیوار (فیلم ۲۰۱۷) بر اساس این واقعه ساخته شده‌است.

فیلم‌های سوم و چهارم[ویرایش]

در دسامبر ۲۰۰۷، با عنوان "جوبا - تیرانداز از خفا بغداد ۳" در اینترنت منتشر شد. کیفیت تولید فیلم از نسخه‌های قبلی بهتر بوده‌است. این فیلم به نه زبان مختلف در دسترس قرار گرفت. همچنین در سال ۲۰۰۸، با عنوان "جوبا - تک تیرانداز بغداد ۴" در اینترنت منتشر شد.

منابع[ویرایش]

  1. سِفر الأبطال: الجزء الثالث - صفحة 78books.google.iq › books سعد عبد القادر ماهر - 2019 -
  2. Holmes, Paul (October 29, 2006). "U.S. military probes sniper threat in Baghdad". Reuters news service. Archived from the original on 22 August 2010. Retrieved 2008-03-21.

پیوند به بیرون[ویرایش]