تورستن فینک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تورستن فینک
فینک در سال ۲۰۱۶
اطلاعات شخصی
نام کامل تورستن فینک
زادروز ۲۹ اکتبر ۱۹۶۷ ‏(۵۶ سال)
زادگاه دورتموند، آلمان غربی
قد ۱٫۸۱ متر (۵ فوت ۱۱ ۱۲ اینچ)
پست هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی ریگا (سرمربی)
باشگاه‌های جوانان
۸۳–۱۹۷۶ رولاند مارتن
۸۶–۱۹۸۳ بروسیا دورتموند
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۹۴–۱۹۸۹ واتنشاید ۰۹ ۱۶۲ (۲۶)
۹۷–۱۹۹۴ کارلسروهه ۹۲ (۱۱)
۲۰۰۳–۱۹۹۷ بایرن مونیخ ۱۵۰ (۴)
۰۶–۲۰۰۳ بایرن مونیخ ۲ ۸۶ (۶)
مجموع ۴۹۰ (۴۷)
تیم ملی
۱۹۸۹ زیر ۲۱ سال آلمان غربی ۱ (۰)
دوران مربیگری
۰۷–۲۰۰۶ ردبول سالزبورگ، جوانان
۰۹–۲۰۰۸ اینگولشتات ۰۴
۲۰۱۱–۲۰۰۹ بازل
۱۳–۲۰۱۱ هامبورگ
۲۰۱۵ آپوئل
۱۸–۲۰۱۵ آستریا وین
۱۹–۲۰۱۸ گراس‌هاپر
۲۰–۲۰۱۹ ویسل کوبه
۲۰۲۲– ریگا
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

تورستن فینک (به آلمانی: Thorsten Fink) (زاده ۲۹ اکتبر ۱۹۶۷) بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل آلمان است. او هم‌اکنون هدایت باشگاه فوتبال ریگا در کشور لتونی را برعهده دارد.

دوران بازی[ویرایش]

فینک دوران حرفه‌ای بازی خود را با تیم دوم و ذخیره‌های بروسیا دورتموند آغاز کرد. پس از آن به تیم واتنشاید ۰۹ پیوست و در سال ۱۹۹۰، موفق شد با این تیم به سطح اول فوتبال آلمان، بوندس‌لیگا، راه یابد. در سال ۱۹۹۴ و پس از سقوط باشگاه به دسته پایین‌تر، فینک راهی کارلسروهه شد؛ او سه فصل را در این تیم سپری کرد و با حضور منظم در ترکیب و ارائه بازی‌های تأثیرگذار، توانست در سال ۱۹۹۷ راهی پر افتخارترین تیم فوتبال آلمان، بایرن مونیخ، شود. او هفت فصل در بایرن مونیخ حضور داشت که پنج فصل آن در تیم اصلی رقم خورد؛ اما در سال ۲۰۰۲، او جایگاهش را در تیم اصلی تیم از دست داد و در فوریه ۲۰۰۳، به تیم دوم و ذخیره‌های بایرن مونیخ در دسته سه آلمان منتقل شد؛ هر چند که در اواخر آوریل ۲۰۰۳، او مجدداً توانست به بوندس‌لیگا بازگردد و در سپتامبر ۲۰۰۳، آخرین بازی خود در بوندس‌لیگا را مقابل تیم وولسبورگ و به عنوان یار تعویضی انجام داد. قرارداد فینک با بایرن مونیخ در ژوئن ۲۰۰۴ به پایان رسید و او متعاقباً دو فصل دیگر را در تیم بایرن مونیخ ۲ سپری کرد و در پایان فصل ۰۶–۲۰۰۵، به دلیل مصدومیت در ناحیه زانو، به دوران بازی خود پایان داد و از فوتبال خداحافظی کرد.[۱]

افتخارات[ویرایش]

بازیکن[ویرایش]

بایرن مونیخ

مربی[ویرایش]

بازل سوئیس

ویسل کوبه ژاپن

منابع[ویرایش]

  1. "Thorsten Fink - Wikipedia". en.m.wikipedia.org (به انگلیسی). Retrieved 2020-02-16.
  2. «ویسل کوبه، قهرمان جام امپراطوری ژاپن شد؛ آخرین حضور داوید ویا در میادین». طرفداری. ۲۰۲۰-۰۱-۰۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۲-۱۶.
  3. «اتفاق عجیب در سوپر جام ژاپن؛ از دست رفتن 9 ضربه پنالتی متوالی!- اخبار ورزشی - اخبار تسنیم - Tasnim». خبرگزاری تسنیم - Tasnim. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۲-۱۶.