تو بعدی هستی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تو بعدی هستی
پوستر فیلم
کارگردانآدام وینگارد
تهیه‌کنندهکیث کالدر
جسیکا وو
سیمون بارت
کیم شرمن
نویسندهسیمون بارت
بازیگرانشارنی وینسن
نیکلاس توچی
وندی گلن
ای.جی بوون
جو سوانبرگ
تدوین‌گرآدام وینگارد
توزیع‌کنندهلاینزگیت
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-۰۹-۱۰) (TIFF)
  • ۲۳ اوت ۲۰۱۳ (۲۰۱۳-۰۸-۲۳) (ایاالات متحده)
مدت زمان
۹۴ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱ میلیون دلار
فروش گیشه۲۶٬۸ میلیون دلار

تو بعدی هستی (به انگلیسی: You're Next) یک فیلم اسلشر مستقل آمریکایی محصول سال ۲۰۱۱ به نویسندگی سایمون بارت و کارگردانی آدام وینگارد است. در این فیلم بازیگرانی همچون شارنی وینسون، نیکلاس توچی، ای.جی بوون، وندی گلن و جو سوانبرگ ایفای نقش می‌کنند. اکران اولیهٔ فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو سال ۲۰۱۱ و برنامهٔ جنون نیمه‌شب بود. سپس این فیلم در تاریخ ۲۳ اوت ۲۰۱۳ در ایالات متحده منتشر شد و مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین به فروشی معادل ۲۶ میلیون دلار رسید، که فراتر از بودجهٔ ۱ میلیون دلاری خود بود.

داستان[ویرایش]

فیلم با یک مرد و معشوقه جوانش که در خانهٔ خود هستند شروع می‌شود؛ که یکی از آنان با گلوی بریدهٔ دختری و عبارت «تو بعدی هستی» روبه‌رو می‌شود. سپس افرادی با ماسک روباه به سمت آن‌ها می‌آیند و آن‌ها را به قتل می‌رسانند.

ارین همراه دوست پسرش، کریسپین، و خانوادهٔ خود، و پدر و مادر کریسپین جشنی را در تعطیلات در خانهٔ خود در میسوری می‌گیرند. در طول شب، در میز شام، طارق و دریک با کمان زنبورکی توسط مهاجم ناشناخته‌ای مورد حمله قرار می‌گیرند. دریک زنده می‌ماند، اما طارق می‌میرد. ایمی متوجه می‌شود که تلفن همراهش مسدود است و فایده‌ای در تلاش فرار از خانه برای کمک گرفتن وجود ندارد. پس از آن، روباه ماسک می‌آید و او را به قتل می‌رساند. خانوادهٔ او پس از شنیدن جیغ او به طبقهٔ بالا می‌روند تا او را پیدا کنند، اما با جسدش و عبارت «تو بعدی هستی» روبه‌رو می‌شوند. ارین شروع به قفل کردن تمام درها و بررسی امنیت پنجره‌ها کرده و تلاش می‌کند با ۹۱۱ تماس بگیرد؛ درحالی‌که با بره ماسک روبه‌رو می‌شود. بره ماسک ارین را توسط موی او می‌گیرد، اما او با چاقو به او ضربه می‌زند و به سمت آشپزخانه فرار می‌کند. کلی به اتاق خوابش می‌رود، اما روباه ماسک را در زیر تخت می‌یابد. او با ترس و هراس به خانهٔ همسایه می‌رود و با جسد زن و شوهری مواجه می‌شود که توسط بره ماسک کشته شده‌اند. ببر ماسک یک بار دیگر برای کشتن ارین تلاش می‌کند، اما موفق نمی‌شود. درگیری‌ها ادامه می‌یابد و…

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]