باشگاه فوتبال تیرول

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
WSG Tirol
پرونده:WSG Tirol logo.png
نام کاملWSG Tirol Fußball
تاریخ بنیان‌گذاری۱۹۳۰[۱]
سرمربیتوماس سیلبربرگر
لیگبوندس‌لیگا اتریش
وبگاه
فصل جاری

وی‌اس‌گ تیرول[۲] یک باشگاه فوتبال است که در واتنس ، شهری در ایالت تیرول در غرب کشور اتریش واقع شده‌است در حال حاضر در بوندسلیگای اتریش، بالاترین سطح فوتبال اتریش بازی می کنند.

تاریخچه[ویرایش]

این باشگاه در سال ۱۹۳۰ تشکیل شد و با نام های SC Wattens (۱۹۳۰-۱۹۵۳)، SV Wattens (۱۹۵۳-۱۹۷۱) و WSG Wattens (۱۹۸۴-۲۰۱۹) شناخته می شود. موفق ترین دوره آن در سال ۱۹۷۱–۱۹۶۹ بود که در بوندس‌لیگا اتریش شرکت کرد. بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۴ با FC Wacker Innsbruck ادغام شد و SSW Innsbruck را تشکیل دادند.(تیم ادغام شده پنج بار قهرمان بوندس‌لیگا شد و به یک چهارم نهایی جام اروپا ۱۹۷۸-۱۹۷۷ رسید). از سال ۱۹۸۴، WSG Wattens در لیگ منطقه ای غرب اتریش و لیگ دسته دوم بازی کرد.[۳] در سال ۲۰۱۹ آنها به بوندسلیگا صعود کردند.[۴]

پس از صعود، باشگاه اعلام کرد که نام آنها به WSG Swarowski Tirol تغییر خواهد کرد.با این حال، در سال ۲۰۲۱، سواروسکی به حمایت مالی خود پایان داد و نام آن از نام و فعالیت‌های تجاری باشگاه حذف شد.[۵]

افتخارات[ویرایش]

  • لیگ دسته دوم اتریش (سطح دوم فوتبال اتریش)
    • قهرمان (۱): ۲۰۱۹-۲۰۱۸
  • لیگ منطقه‌ای اتریش (غرب)
    • قهرمان (۱): ۱۹۶۸

منابع[ویرایش]

  1. "Club website official data (German)". Regionalliga.at. Archived from the original on 11 June 2011. Retrieved 16 June 2011.
  2. «تیرول در soccerway.com». soccerway.com.
  3. "Austria Final League Tables (First and Second Level)". Rec.Sport.Soccer Statistics Foundation. Archived from the original on June 29, 2011. Retrieved 24 June 2011.
  4. Geiler, Christoph (2 June 2019). "Aufsteiger Wattens: Eine graue Maus mit Potenzial". kurier.at (به آلمانی).
  5. "Alles Logo bei der WSG". WSG Tirol. Archived from the original on 20 June 2021. Retrieved 21 October 2021.