اردوگاه الفوار

مختصات: مختصات: عرض جغرافیایی وارد نشده‌است
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اردوگاه الفوار
نویسه‌گردانی دیگر
 • به‌عربی:مخیّم الفوّار
مختصات: مختصات: عرض جغرافیایی وارد نشده‌است
{{#coordinates:}}: عرض جغرافیایی نامعتبر
استاناستان الخلیل
مساحت
 • منطقه۳۵۰ دونوم (۰٫۴ کیلومتر مربع یا ۰٫۲ مایل مربع)
جمعیت
 (۲۰۱۶)
 • منطقه۸٬۶۴۲

اردوگاه الفوار (عربی: مخيم الفوار) اردوگاه پناهندگان فلسطینی است که روی قطعه خاکی در شهر الخلیل زمانی که روستاهای فلسطینی در سال ۱۹۴۸ اشغال شدند به این شهر مهاجرت کردند، بنا شده‌است که به این اسم شناخته می‌شود. الفوار وابسته به شهرداری «دور» است. اردوگاه الفوار از شرق به «الریحیه» و از شمال به اراضی شهر «یطا» منتهی می‌شود.[۱]

موقعیت جغرافیایی[ویرایش]

اردوگاه الفوار در جنوب شهر الخلیل در ۸کیلومتری آن واقع شده‌است.[۲]

مساحت[ویرایش]

مساحت منطقه ساختمانی و سکنی بالغ بر ۲۸۵ هزار مترمربع می‌باشد. اداره آمارگیری مرکزی فلسطین در سال ۱۷۹۹ مساحت این کمپ را ۸۷۰ هزار مترمربع اعلام کرده‌است.

آب و هوا[ویرایش]

اردوگاه الفوار ۷۶۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته‌است. هوای آن در زمستان معتدل و بارندگی است و در تابستان گرمای خشک می‌باشد. میزان بارندگی در اردوگاه در سال به‌طور متوسط ۳۰۰ میلیمتر است. دمای آن در زمستان ۵ و در تابستان ۳۵ درجه می‌باشد.[۳]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. 2007 PCBS Census بایگانی‌شده در دسامبر ۱۰, ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine Palestinian Central Bureau of Statistics. p.119.
  2. Fawwar Refugee Camp UNRWA. 31 March 2005.
  3. Perlmann, Joel (November 2011 – February 2012). "The 1967 Census of the West Bank and Gaza Strip: A Digitized Version" (PDF). Levy Economics Institute. Retrieved 24 June 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]