کابینت آشپزخانه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کابینت آشپزخانه در نیوجرسی در سال 2009

کابینت آشپزخانه (به انگلیسی: Kitchen cabinet) قسمتی از مبلمان فضایی است که در آن، کمدهای یکپارچه و مخصوص جای‌گذاری شده‌اند تا مواد غذایی، ظروف پخت‌وپز و سایر لوازم پخت‌وپز در آن قرار بگیرند. امروزه انواع زیادی از کابینت‌ها برای دسترسی بهتر و راحت‌تر وجود دارند.

انواع کابینت آشپزخانه[ویرایش]

کابینت آشپزخانه تمام چوب[ویرایش]

همینطور که از اسم این مدل پیداست تمامی اجزای کابینت به جز یراق آلات از چوب (حالا یا چوب بلوط، گردو، راش یا ... و یا از چوب ام دی اف) ساخته شده‌است و انواع مختلف و متنوعی از رنگ که در صنعت کابینت مثل رنگ پلی اورتان کاربرد دارد رنگ آمیزی می‌شود.

کابینت آشپزخانه چوبی و پی وی سی[ویرایش]

در این نوع از ساخت کابینت در قسمت‌هایی که لازم مقاومت بیشتری نسبت به نفوذ آب و رطوبت داشته باشد از ورق‌های pvc استفاده می‌شود و بقیه قسمت‌ها از چوب است.

کابینت آشپزخانه چوبی و کورین[ویرایش]

این نوع از کابینت آشپزخانه نسبت به انواع قدیمی تر از تنوع طرحی و رنگی بالاتری به علت استفاده از صفحات سنگ مصنوعی کورین برخوردار است. از کورین بیشتر در قسمت‌های رویه ی کابینت استفاده می‌شود.

کورین نوعی صفحه است که نیمی از آن از سنگ و نیمی دیگر از آن از پلیمرهای مصنوعی ساخته شده و دارای طرح‌های بسیار متنوعی از جمله طرح‌هایی کاملاً شبیه به سنگ طبیعی دارد.