کاربر:نیکات

این کاربر در ویکی‌پدیای فارسی دسترسی گشت خودکار دارد.
این کاربر بیش از یک دهه است که در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کند.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

این کاربر ایران را دوست دارد.
این کاربر عاشق مستند ایران است.


این کاربر دوست دارد زبانِ پارسی را سره بنویسد.
این کاربر شیعه است یا مذهب تشیع را دوست دارد.
این کاربر به ویکی‌سازی علاقه دارد.
این کاربر به فیزیک علاقه‌مند است.
Einstein این کاربر به آلبرت اینشتین علاقه دارد.
این کاربر هرگز ویکی‌پدیا را ترک نخواهد کرد؛ ممکن است گه‌گاهی غیرفعال شود ولیکن بی‌شک بازخواهد گشت.
این کاربر سعی می کند هیچ‌گاه در خیابان آشغال نریزد.
این کاربر قلم نستعلیق را دوست دارد.


فعالیت در ویکی‌پدیا واقعا لذت بخش هست. با تغییرات کوچک و لازم در مقالات علاوه بر افزودن به دانش عمومی خود، باعث پربار تر شدن آن ها می شویم.

من سال‌هاست دست و پا شکسته همراه ویکی‌پدیا هستم. به دلیل مسئولیت‌هایم در دیگر پروژه‌های عام‌المنفعه مانند گوگل مپ و ترجمه‌ی فیس‌بوک، شمار ویرایش‌هایم در ویکی‌پدیا تناسب کاملی با سال‌های فعالیتم ندارد اما در همین میزان مشارکت کوشیده‌ام بر محتوای مقالات به خوبی بیفزایم، مقالات تازه‌ی مهمی بنویسم یا ایرادهای پایه‌ای برخی مقالات را برطرف کنم.

چیزی که به نظرم برای کمک به پایدار ماندن ویکی‌پدیا، همیشه مهم هست:

با بیش‌تر شدن فعالیت، احساس می کنیم باید روی همه چیز تسلط داشته باشیم و نظارت کنیم. کم‌کم خیلی سریع به مقالاتی که نیاز است برچسب حذف سریع، عدم رعایت حق تکثیر و ... می زنیم. وقتی فکر می‌کنم می‌بینم این کار، گاهی درست نیست. خود من هم درگذشته که با قوانین آشنا نبودم، ایراداتی در مقالاتم بود که برچسب حذف سریع می خورد و خُب در روحیه‌ی همکاری هم بسیار موثر بود. کاربر تازه‌وارد با چنین برخوردی از ابتدا دلزده می‌شود.

به نظرم اول باید خودمان در جهت تکمیل مقاله‌ی مورد نظر گام برداریم و اگر واقعا نتوانستیم یا متوجه شدیم حتی با راهنمایی‌های انجام شده کاربری واقعا قصد خرابکاری دارد، از برچسب‌ها و هشدارهای لازم استفاده کنیم. این روش روحیه‌ی همکاری کاربران را بسیار بالا خواهد برد.

برخی از مقالاتی که با افتخار ایجاد کرده‌ام: