بحث:سلمان رشدی

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۱ سال پیش توسط میرمحمدی در مبحث ابراز عقیده آزاد است ....

در۲۵بهمن ۶۷امام خمینی فتوای ارتدادومرگ او را صادر کرد. در حالیکه ایشان کتاب را حتی یکبار هم محض رضای خدا نخوانده و از مضمونواقعی ان باخبر نبودند. بدتر اینکه نام خود کتاب را نیز روز قبل از حکم شنیده بودند. --84.241.8.130 ۱۹:۲۴, ۲ مارس ۲۰۰۶ (UTC)--84.241.8.130 ۱۹:۲۴, ۲ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

بر اساس اینجا فتوا ۲۵ بهمن صادر شد ولی کتاب ۱۴ شهریور چاپ شده بود. یعنی بیش از ۵ ماه فرصت برای مطالعه کتاب وجود داشته‌است. حرف بدون سند نزنید. 76.170.74.79 ‏۹ ژانویهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۴۳ (UTC)پاسخ

این مطلب را منبع معتبری ذکر می‌کنید؟ --میلاد ۱۳:۲۵, ۴ مارس ۲۰۰۶ (UTC)

شما دوست عزیز برای دیدن این مطلب می‌توانید به کتاب «نگاهی به آیات شیطانی» نوشته آقای مهاجرانی مراجعه فرمایید. --84.241.24.130 ۱۸:۱۷, ۴ مارس ۲۰۰۶ (UTC)م. بینام

پیدا نکردم می‌شود مرجع دقیقتر بدهید (شماره صفحه؟). مشکل من این است که نمی‌دانم آقای مهاجرانی چطور می‌تواند دربارهٔ این که آقای خمینی کتاب را خوانده و بالاتر این که از مضمون واقعی آن باخبر نبوده‌اند اظهار نظر کند، و حالا که اظهار نظر کرده آیا باید نظر ایشان را پذیرفت؟ به هر حال فکر می‌کنم می‌توان مطلب را به صورت نقل قول از کتاب مهاجرانی با مرجع دقیق در مقاله آورد. --میلاد ۱۱:۰۰, ۱۴ آوریل ۲۰۰۶ (UTC)

عبارت «تظاهرات اسلامگرایان» به نظر من درست‌تر است. «مسلمانان» طیف بسیار وسیعی را دربر می‌گیرد که اگر حتی آن را به عنوان معتقدان به دین اسلام بگیریم (در حالی که از این هم وسیع‌تر است) باز هم نمی‌توان تظاهرات اسلام‌گرایان را «تظاهرات مسلمانان» خواند. به این علت که این «مسلمان» بودن آن‌ها نیست که باعث برگزاری تظاهرات شده بلکه «اسلام‌گرا» بودن‌شان است. امیدوارم منظور را رسانده باشم. --آرش سرخ ۱۲:۵۴, ۲ ژوئن ۲۰۰۶ (UTC)

واژه «اسلامگرا» ظاهراً معادل فارسی «islamist» است و این واژه بیشتر در رسانه‌های غربی استفاده می‌شود. اما در فرهنگ ما می‌توان از واژه «مؤمنین» به اسلام استفاده کرد چون ظاهراً همه مسلمانان «اسلامگرا» و ما قاعدتاً مسلمانان غیر اسلامگرا نداریم اما مثلاً مسلمانان غیر متشرع داریم. در قرآن برای تقسیم مسلمان این آیات آمده‌است: «قالت الاعراب امنا قل لم تؤمنوا ولکن قولوا اسلمنا» --سید ۱۳:۲۲, ۲ ژوئن ۲۰۰۶ (UTC)

یک بند نیازمند منبع[ویرایش]

خرید و فروش و نگهداری و حتی مطالعه این کتاب در ایران ممنوع اعلام گشته‌است.[نیازمند منبع]".

--ماني ۲۲:۱۸, ۱۸ ژوئیه ۲۰۰۶ (UTC)

وپ:زندگان و همچنین نسخهٔ جدید وپ:اثبات را مطالعه کنید. طبق فتوای جیمبو ولز! اینگونه موارد را حتی نباید به صفحهٔ بحث منتقل کرد. لطفاً آن را حذف کنید. حسام ۲۲:۲۲, ۱۸ ژوئیه ۲۰۰۶ (UTC)
منبع موثق مربوط به آن بند را آوردم و به مقاله افزودم. به همین خاطر آن را از اینجا حذف می‌کنم و بخش نیازمند منبع (که زندگی‌نامه هم نیست) را در اینجا باقی می‌گذارم. --ماني ۲۲:۳۳, ۱۸ ژوئیه ۲۰۰۶ (UTC)
ممنون. یک خواهش دیگر اینکه سعی کنید از منابع غیر مشکوک استفاده کنید. منبع اولتان را اصلاً متوجه نشدم چیست. صفحهٔ اول آن هم اصلاً انگلیسی نبود. ضمناً فیلتر بود! (که البته موردی ندارد!) حسام ۲۲:۳۸, ۱۸ ژوئیه ۲۰۰۶ (UTC)
منبع اولی یک وبگاه دوزبانه انگلیسی/فنلاندی مربوط به مسائل ادبی است. البته صفحه منبعی که آوردم به انگلیسی است. به نظر سایت وزینی می‌آید و ده‌ها منبع برای مطالعه بیشتر دربارهٔ سلمان رشدی زیر نوشتارش آورده؛ ولی حرف شما درست است که منبع معتبرتری از این پیدا کنیم بهتر است.

--ماني ۲۲:۴۹, ۱۸ ژوئیه ۲۰۰۶ (UTC)

بی‌طرفی[ویرایش]

نمی‌خواهم از سلمان رشدی انتقاد یا تعریف کنم، ولی فکر می‌کنم که این مقاله تا حدودی با اغراق نوشته شده‌است. اگر با این نظر مخالف یا موافق هستید لطفاً نظر خود را بیان نمایید. با تشکر. --Najand ۱۷:۱۸، ۱۷ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

دلیل شما چیست؟ حسام ۱۷:۴۶، ۱۷ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)
لطفاً اول دلیلتان را بگویید بعد برچسب بزنید. حسام ۱۷:۵۲، ۱۷ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

این بر چسب نبود و خیلی بجا بود… وقتی نظر اسلام‌شناسی ضداسلام‌هایی مثل برنارد لویس در مقاله جای نظر آیت الله را می‌گیرد شما می‌توانید فقط برای خود ادعای سلامت مقاله را از حیث بی‌طرفی بکنید. اگال ۱۲:۰۸، ۲۶ اوت ۲۰۱۲ (1+UTC)

بخش سبک آثار[ویرایش]

این بخش دارای جملاتی طفره‌آمیز است. لطفاً فکری به حال آن بکنید که از سواد من خارج است. حسام ۲۱:۴۹، ۱۷ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

جناب کاوه[ویرایش]

بخش خالی در مقالات ایجاد نکیند. هروقت خواستید مطلبی بنویسید آنوقت عنوانش هم اضافه کنید. حسام ۲۲:۱۷، ۱۷ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

بخش خالی به مقالات اضافه نکنید. خیلی مسئله پیچیده‌ای است؟! حسام ۲۲:۲۵، ۱۷ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)
اضافه شد جناب حسام! سپاس از توجه! --سندباد ۲۲:۳۹، ۱۷ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

از اسلام برگشته[ویرایش]

کسی می‌داند که سلمان رشدی از اسلام برگشته و این را اعلام کرده باشد؟ اگر این‌طور است ممنون می‌شوم منبع بدهید و اگر به مقاله هم اضافه کنید باز هم بیشتر! میلاد ‏۶ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۲:۲۲ (UTC)پاسخ

با توجه به این فعلاً رده را حذف کردم. حسام ‏۶ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۹:۳۳ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (سپتامبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۲ پیوند خارجی موجود در سلمان رشدی را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۲۲ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۲ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (اکتبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۲ پیوند خارجی موجود در سلمان رشدی را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۲۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۰۴ (UTC)پاسخ

5.202.18.82 ‏۹ اوت ۲۰۲۰، ساعت ۰۷:۳۰ (UTC)== فتوا از دیدگاه فقهی ==پاسخ

ایا اقای برنارد لوئیس یهودی و ضد اسلام می تواند در خصوص یک فتوا اضهار نظر کند و به عنوان منبع در نظر گرفته شود!؟ 5.202.18.82 ‏۹ اوت ۲۰۲۰، ساعت ۰۷:۲۸ (UTC)پاسخ

بله. یهودی باشد یا نباشد، محقق است و نظرش معتبر. Hashter ‏۱۲ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۱۱ (UTC)پاسخ

ابراز عقیده آزاد است ....[ویرایش]

باید جهانی داشته باشیم تا بتوانیم براحتی ابراز عقیده کنیم هیچ چیزی در جهان تابو نیست حتی خدا Behsait (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۷ (UTC)پاسخ

شما نظرتان محترمه اما شاید نظرات در اینخصوص یکسان نباشه... میرمحمدی (بحث) ‏۱ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۴۶ (UTC)پاسخ

Open Library[ویرایش]