یک وفاداری بالاتر: حقیقت، دروغ و رهبری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یک وفاداری بالاتر: حقیقت، دروغ و رهبری
عنوان اصلیA Higher Loyalty: Truth, Lies, and Leadership
زبانانگلیسی
گونه(های) ادبیخاطرات
تاریخ نشر
۲۸ فروردین ۱۳۹۷
شمار صفحات۳۰۴

یک وفاداری بالاتر: حقیقت، دروغ و رهبری خاطرات جیمز کومی رئیس سازمان سابق اف‌بی‌آی است.[۱]

این کتاب که به عنوان یکی از ۱۰ کتاب مهم سال ۲۰۱۸ شناخته شده در ۳۰۴ صفحه از سوی انتشارات فلاریون بوکز راهی بازار شده‌است.[۲] این کتاب برای نخستین بار توسط علی سلامی به فارسی ترجمه و در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از سوی انتشارات مهراندیش منتشر شد.[۳]

دربارهٔ کتاب[ویرایش]

در این کتاب، جیمز کومی اطلاعات ناشنیده‌ای را دربارهٔ جنبه‌های تاریک سیاست‌های آمریکا ارائه می‌دهد و به بررسی ویژگی‌های رهبریِ اخلاقی می‌پردازد و پس از بررسی ساختار خانواده‌های مافیایی در آمریکا و دیدگاه سران مافیا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز همان سبک و ویژگی‌های یک رئیس مافیایی را داراست و با همان نگرش بر آمریکا حکومت می‌کند.

کومی خواننده را به سفری در تاریخ آمریکا از گذشته و سپس حادثه یازده سپتامبر می‌برد. از دیدگاه او آمریکا کشوری است که دروغ‌گویان سیاست آن را در دست گرفته‌اند و آن را به ورطه نابودی می‌کشانند. کومی خود را وفادار می‌شناسد، اما نه وفادار به زورگویی و رؤسای زورگو و نادان که وفادار به ارزش‌های ماندگار انسانی و حاکمان خیرخواه و مصلحت‌اندیش.

منابع[ویرایش]

  1. «خاطرات رئیس اخراجی اف‌بی‌آی منتشر می‌شود/ انتقام‌گیری از ترامپ». خبرگزاری مهر.
  2. "James Comey, Former F.B.I. Director, to Publish a Book Next Spring". The New York Times. August 2, 2017. Retrieved March 17, 2018.
  3. «دردسر تازه ترامپ به نمایشگاه کتاب رسید - اخبار تسنیم - Tasnim». خبرگزاری تسنیم - Tasnim. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۵-۰۹.