یک شاهد ناگهانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شاهدی از غیب
پوستر فیلم
سنتی犯罪現場
ساده‌شده犯罪现场
ماندارینFàn Zuì Xiàn Chǎng
کانتونیFaan3 Zeoi3 Jin3 Ceong4
کارگرداناندرو فانگ
تهیه‌کنندهدرک یی
نویسندهاندرو فانگ
بازیگرانلوئیس کو
لوئیس ژیانگ
جسیکا هسوان
موسیقیپیتر کم
فیلم‌بردارکنی تسه
تدوین‌گرلاو وینگ چئونگ
کلوین چاو
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-10-۱۸) (HKAFF)
  • ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-10-۲۴) (هنگ کنگ)
مدت زمان
۱۰۴ دقیقه
کشورهنگ کنگ
زبانکانتونی
فروش گیشه۳۷ میلیون دلار[۱]

یک شاهد ناگهانی یا شاهدی از غیب (به انگلیسی: A Witness Out of the Blue) یک فیلم جنایی و دلهره‌آور محصول سال ۲۰۱۹ هنگ کنگ به تهیه کنندگی درک یی و نویسندگی و کارگردانی اندرو فانگ است. در این فیلم، لوئیس کو در نقش دزدی بازی می‌کند که به مظنون اصلی یک پرونده قتل جدید تبدیل می‌شود که در آن تنها شاهد یک طوطی سخنگو حاضر در صحنه است. این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم آسیایی هنگ کنگ در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹[۲] پیش از اکران در سینما در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹ در هنگ کنگ به نمایش درآمد. این فیلم همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام از ۲۸ ژانویه تا ۱ فوریه ۲۰۲۰ نمایش داده شد.[۳]

داستان[ویرایش]

شان ونگ (لوئیس کو) یک دزدی مسلحانه را در یک جواهرفروشی رهبری می‌کند. سه ماه بعد، هومر تسویی (دیپ انگ)، شریک جنایت ونگ، جسد در داخل یک آپارتمان پیدا می‌شود و بازرس ارشد ییپ سائوچینگ (فیلیپ کیونگ) به ونگ مظنون می‌شود که مقصر قتل تسویی است. تنها شاهد ظاهری پرونده قتل طوطی سخنگو است که در صحنه جنایت داخل اتاق آپارتمان حضور داشت. وونگ تصمیم می‌گیرد تا قاتل واقعی را پیدا کند تا نام او را پاک کند و از شریک زندگی خود انتقام بگیرد.

منابع[ویرایش]

  1. "A Witness Out of the Blue - Box Office Mojo".
  2. "PRE-FESTIVAL SCREENINGS 前哨活動 A WITNESS OUT OF THE BLUE 犯罪現場". Archived from the original on 2020-03-28. Retrieved 2020-03-18.
  3. "A Witness Out of the Blue - IFFR".

پیوند به بیرون[ویرایش]