یک خیارشور آمریکایی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یک خیارشور آمریکایی
پوستر رسمی
کارگردانبرندن تراست
تهیه‌کنندهست روگن
اوان گلدبرگ
نویسندهسیمون ریچ
بر پایه"بفروش"
اثر سیمون ریچ
بازیگرانست روگن
سارا اسنوک
موسیقینامی ملوماد
فیلم‌بردارجان گولسریان
تدوین‌گرلیسا جنو چورگین
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهبرادران وارنر پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
۶ اوت ۲۰۲۰
مدت زمان
۸۹ دقیقه
هزینهٔ فیلم$۲۰ میلیون+[۱]
فروش گیشه$۴۹۹٬۶۴۹[۲]

یک خیارشور آمریکایی (انگلیسی: An American Pickle) فیلمی کمدی-درام به کارگردانی برندن تراست و نوشتهٔ سیمون ریچ، براساس داستان کوتاه سال ۲۰۱۳ او، «بفروش» است. فیلم داستان یک کارگر یهودی به نام هرشل را روایت می‌کند که در سال ۱۹۱۹ در یک کارخانه ترشیجات کار می‌کند. او به‌طور اتفاقی در محفظه خیارشور، به مدت یک قرن حفظ می‌شود و در سال ۲۰۱۹، در بروکلین از خواب بیدار می‌شود و متوجه می‌شود تنها خویشاوند زنده او، نتیجه‌اش به نام بن است. ست روگن ایفاگر هر دو نقش است.

فیلم در ۶ اوت ۲۰۲۰ به صورت دیجیتالی در آمریکا منتشر شد و در چندین کشور دیگر نیز پخش شد. فیلم به‌طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و بازی دوگانه روگن مورد ستایش منتقدان قرار گرفت.

داستان[ویرایش]

هرشل گرینبام و همسرش، سارا، کارگران یهودی هستند. آن‌ها در سال ۱۹۱۹ برای فرار از دست قزاق‌ها از اروپای شرقی به آمریکا مهاجرت می‌کنند. هرشل شغلی در یک کارخانه ترشی پیدا می‌کند. یک روز، در حالی که مشغول به کار است، در خمرهٔ خیارشور می‌افتد. آن روز کارخانه به دلایل بهداشتی تعطیل بود و هرشل به مدت ۱۰۰ سال در آب نمک می‌ماند. او یک قرن بعد در بروکلین از خواب بیدار می‌شود و کشف می‌کند که تنها خویشاوند زندهٔ او، نتیجه‌اش به نام بن است و در ادامه با او دچار مشکلاتی می‌شود.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Keegan, Rebecca (August 3, 2020). "The Mellow Moguls: Seth Rogen and His Point Grey Partners Dish on Their Expanding Hollywood Empire". The Hollywood Reporter (به انگلیسی). Retrieved August 8, 2020.
  2. "An American Pickle (2020)". Box Office Mojo. Retrieved August 13, 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]