یاهو Pipes

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یاهو Pipes
Yahoo! Pipes logo
Yahoo! Pipes Screenshot
لوله‌های یاهو معمولی
گونه وبگاه
توسعه دهنده Remix
انحلال۳۰ اوت ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-08-۳۰)
مالکیاهو
پدیدآور(ها)پاشا صدر، اد هو، جاناتان ترورو، ادو گرین و دانیل رافائل
وبگاه
تجاری؟بله
نیاز به ثبت نامضروری
راه‌اندازی۷ فوریه ۲۰۰۷؛ ۱۷ سال پیش (۲۰۰۷-07}})
وضعیت کنونیاز بین رفته‌است ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-06-۳۰)

یاهو Pipes یک برنامه وب از یاهو بود! که یک رابط کاربری گرافیکی برای ایجاد ترکیب‌های داده‌ای فراهم می‌کند که فیدهای وب، صفحات وب و سایر خدمات را جمع‌آوری می‌کند. ایجاد برنامه‌های مبتنی بر وب از منابع مختلف؛ و انتشار آن برنامه‌ها این برنامه با این امکان کار می‌کرد که کاربران را قادر می‌ساخت تا اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری کنند و سپس قوانینی را برای نحوه تغییر آن محتوا (مثلاً فیلتر کردن) تنظیم کردند. علاوه بر صفحه ویرایش، وب سایت دارای یک صفحه مستندات و یک صفحه بحث بود. صفحه مستندات حاوی اطلاعاتی در مورد Pipe‌ها از جمله راهنماهای ویرایشگر و عیب‌یابی است. صفحه بحث کاربران را قادر می‌سازد تا در مورد Pipe‌ها با سایر کاربران گفتگو کنند.

Web Mashup یک برنامه کاربردی وب است که داده‌های بیش از یک منبع داده وب را در یک برنامه وب یکپارچه ترکیب می‌کند. همان‌طور که لوله‌های یونیکس اغلب برای ترکیب سریع چندین منبع داده مختلف استفاده می‌شوند، اما معمولاً برای ایجاد یک برنامه کاربردی مفید نیستند، Yahoo! Pipes به جای یک ویرایشگر کامل Mashup یک ابزار ترکیب داده‌است.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. "Yahoo! Pipes Overview". Archived from the original on 18 December 2008. Retrieved 26 اكتبر 2023. {{cite web}}: Check date values in: |access-date= (help)