یاسر میرزایی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

یاسر میرزایینقاش معاصر ایرانی است.

فوق ليسانس نقاشي از دانشگاه سوره تهران او در سال ۱۳۸۵ برگزیده جشنواره تجسمی شد و در سال ۱۳۸۶ جایزه جلوه‌های نگارگری در نقاشی معاصر به وی اهدا شد. دو سال پس از آن جایزه جشنواره هنرهای تجسمی فرهنگسرای نیاوران را از آن خود کرد. بازتاب واقعیت و استیصال انسانی در کارهای او به چشم می‌خورد. شركت در بيش از ٥٠ نمايشگاه گروهي داخلي و خارجي و ٦ نمايشگاه انفرادي را در كارنامه خود دارد. در حال حاضر مشغول كار مجموعه اي با عنوان "فراموش شده گان" است، كه اختصاص دارد به فقر بخصوص فقر كودكان سيستان و بلوچستان و كمبود فضاي آموزشي در آنجا. بخشي از استيتمنت آن مجموعه؛ "سقف مدرسه چوبي و ايرانيت فلزي است و بلوک هایی با قدمتی بیش از ۲۰ ساله دیوارهاي این مدرسه را تشكيل داده است. در اين مدرسه تنها یک کلاس نیمکت دارد و می توان حدس زد دانش آموزی که قرعه کلاس بی نیمکت و میز به نام او می افتاد چه حسرتی به دل دارد"

نمایشگاهای انفرادی:

نمایشگاه نقاشی با عنوان "جهان زیر پای گرگها" ، گالری A ، تهران 1395 - نمایشگاه نقاشی با عنوان " هرچیزی که فضا اشغال کند"، گالری آن، تهران 1394 - نمایشگاه نقاشی با عنوان "قبل،جنگ؛بعد" ،گالری آن، تهران 1392 - نمایشگاه با عنوان "مسخ " ، گالری آن ، تهران 1390 - نمایشگاه نقاشی با عنوان "شهر زنده است" ، گالری آن، تهران1389 - نمایشگاه نقاشی ، گالری هما ، تهران 1388 - نمایشگاه نقاشی منظره نگاری، گالری برگ ، 1387 [۱]

پانویس[ویرایش]

  1. «نقاشی‌های یاسر میرزایی در گالری هما». روزنامه اعتماد. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۴ تیر ۱۳۸۸.