پرش به محتوا

گروه حقوقی لاوین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

گروه حقوقی لاوین یکی از بزرگترین موسسات حقوقی ایران است که دفتر مرکزی آن در تهران واقع شده است. این گروه در حال حاضر متشکل از موسسه خدمات حقوق و تجارت بین‌الملل داد و خرد ثبت شده به شماره 32172 و شناسه ملی 10320890587 و شرکت داد و خرد لاوین ثبت شده به شماره 572734 و شناسه ملی 14009791510 می‌باشد.[۱]

بنیانگذار

[ویرایش]

بنیانگذار گروه آقای دکتر احمد کریمی سغینی، فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران است که فعالیت حرفه‌ای خود در شغل وکالت را از سال 1378 آغاز نمود و موسسه خدمات حقوق و تجارت بین‌الملل داد و خرد را در سال 1392 و شرکت داد و خرد لاوین را در سال 1399 تأسیس کرد.

مشخصات

[ویرایش]

تاریخچه

[ویرایش]

دکتر احمد کریمی سغینی، بنیانگذار گروه حقوقی لاوین، متولد سال 1348 است. او در سال 1376 در رشته حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شد و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته حقوق خصوصی از همین دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. در سال 1378 موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک دادگستری از کانون وکلای مرکز گردید و اشتغال به وکالت را به صورت حرفه‌ای آغاز نمود.

در سال 1392، به لحاظ ضرورت پاسخگویی به نیازهای متنوع حقوقی شرکت‌ها و کسب و کارها، موسسه خدمات حقوق و تجارت بین‌الملل تاسیس گردید تا امکان ارائه خدمات حقوقی تخصصی به صورت متمرکز به شرکت‌ها فراهم گردد. تاکنون این موسسه موفق به ارائه خدمات حقوقی به شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی شده است.

با توجه به رشد تکنولوژی و تأثیر این موضوع بر ارائه خدمات حقوقی، در سال 1399 شرکت داد و ستد لاوین تاسیس گردید تا حداکثر استفاده از ظرفیت نرم‌افزارها برای بهبود کیفیت خدمات حقوقی به عمل آید. این شرکت پس از تاسیس، جامع‌ترین نرم‌افزار حقوقی را طراحی و به بازار عرضه نمود که در حال حاضر تحت عنوان اپلیکیشن حقوقی لاوین فعال است.


اهداف

[ویرایش]

گروه حقوقی لاوین تمرکز بر ارائه تمامی خدمات حقوقی در یک سازمان متشکل و منسجم را دنبال می‌کند. این گروه با شناسایی ظرفیت‌های بازار خدمات حقوقی در تمامی بخش‌ها، اقدام به ایجاد ساختاری مناسب برای خدمت‌رسانی در هر بخش می‌نماید.

مسئولیت‌های اجتماعی

[ویرایش]

موسسه خیریه امید آفرینان مهر در اردیبهشت ماه 1402 تحت شماره 352 و شناسه ملی 14012308139 توسط آقای دکتر احمد کریمی سغینی، بنیانگذار گروه حقوقی لاوین، تاسیس گردید. رسالت این موسسه شامل موارد زیر است:

  • احداث و تجهیز مدارس و مکان‌های آموزشی و فرهنگی مورد نیاز در مناطق عشایری و روستایی استان کرمان.
  • کمک به دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت در تمام مقاطع تحصیلی.
  • کمک به افراد نیازمند، بالاخص خانواده‌های سرپرست دانش‌آموزان.
  • احداث مراکز فرهنگی، هنری، و ورزشی در مناطق روستایی و عشایری.

گروه حقوقی لاوین از شروع فعالیت این موسسه نسبت به اهدای کمک‌های نقدی به این موسسه اقدام نموده است، به شکلی که در یک سال گذشته علاوه بر کمک‌هایی که به دانش‌آموزان و افراد نیازمند صورت گرفته است، نسبت به احداث یک ساختمان به مساحت حدود 130 مترمربع به عنوان آشپزخانه و سلف سرویس دختران دانش‌آموز در یک مدرسه شبانه‌روزی عشایری در شهرستان جیرفت اقدام شده است.

شرکت‌های زیرمجموعه

[ویرایش]
  1. موسسه خدمات حقوق و تجارت بین‌الملل داد و خرد: این موسسه تحت شماره 32172 و شناسه ملی 10320890587 در تاریخ 08/04/1392 ثبت گردید. هدف این موسسه ارائه خدمات حقوقی تخصصی در داخل و در سطح بین‌المللی است. این موسسه دارای دپارتمان‌های تخصصی شامل موارد زیر است:
  2. شرکت داد و خرد لاوین: این شرکت تحت شماره 572734 و شناسه ملی 14009791510 در تاریخ 19/11/1399 ثبت گردید. هدف این شرکت استفاده حداکثری از تکنولوژی در ارائه خدمات حقوقی است. از این رو، این شرکت متمرکز بر طراحی نرم‌افزارهای حقوقی و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه خدمات حقوقی می‌باشد. اپلیکیشن حقوقی لاوین از محصولات این شرکت است که در حال حاضر بستری مناسب برای ارائه خدمات حقوقی آنلاین می‌باشد و خدمات حقوقی آنلاین با کیفیتی متفاوت در بستر این نرم‌افزار ارائه می‌گردد.

منابع

[ویرایش]
  1. «لاوین؛ مشاوره حقوقی آنلاین». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۲۳-۱۲-۲۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۷-۲۱.