کی. ام. پیتون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کی. ام. پیتون
K. M. Peyton

زادهKathleen Wendy Herald
۲ اوت ۱۹۲۹ ‏(۹۴ سال)
بیرمنگام، انگلستان
پیشهنویسنده، مؤلف
ملیتبریتانیایی
تحصیلات
  • مدرسه هنر کینگستون
  • مدرسه هنر منچستر
سبک نوشتاریداستان کودکان و نوجوانان
همسر(ها)مایک پیتون (ازدواج ۱۹۵۰)
فرزند(ان)۲ دختر

کاتلین وندی هرالد پیتون MBE (انگلیسی: Kathleen Wendy Herald Peyton؛ زادهٔ ۲ اوت ۱۹۲۹)؛[۱] که عمدتاً با عنوان کی. ام. پیتون (انگلیسی: K. M. Peyton) می‌نویسد، نویسندهٔ داستان برای کودکان و نوجوانان اهل بریتانیا است.

او بیش از پنجاه رمان از جمله مجموعه داستان‌های بسیار محبوب فلامباردها در مورد خانواده راسل را نوشته‌است که دوره قبل و بعد از جنگ جهانی اول را در بر می‌گیرد؛ و برای آن مدال کارنگی در سال ۱۹۶۹ از مؤسسه کتابداری و اطلاع‌رسانی[۲] و در ۱۹۷۰ جایزه داستان کودکان گاردین، که توسط هیئتی از نویسندگان بریتانیایی کودکان و نوجوانان داوری می‌شود را به دست آورد.[۳][۴] در سال ۱۹۷۹، سه‌گانه فلامباردها توسط تلویزیون یورکشایر[۴] تحت عنوان یک سریال ۱۳ قسمتی، با بازی کریستین مک‌کنا در نقش کریستینا پارسونز، اقتباس شد.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "Peyton, Kathleen Wendy (Herald) 1929-". Encyclopedia.com. Retrieved 2023-06-02.
  2. (Carnegie Winner 1969) بایگانی‌شده در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۳ توسط Wayback Machine. Living Archive: Celebrating the Carnegie and Greenaway Winners. CILIP. Retrieved 3 August 2012.
  3. "Guardian children's fiction prize relaunched: Entry details and list of past winners". guardian.co.uk 12 March 2001. Retrieved 3 August 2012.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ ۴٫۲ "Awards". K. M. Peyton: Author. K. M. Peyton. Retrieved 7 June 2013.

پیوند به بیرون[ویرایش]