کیم یون سوک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کیم یون سوک

زمینه فعالیت بازیگر
تولد ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۶۸ ‏(۵۶ سال)
شهرستان دانیانگ، چونگچیونبوک-دو، کره جنوبی
ملیت  کره جنوبی
پیشه بازیگر
سال‌های فعالیت ۱۹۸۸–اکنون

کیم یون سوک (انگلیسی: Kim Yoon-seok)؛ (زادهٔ ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۶۸) هنرپیشه اهل کره جنوبی است. کیم کار خود را ابتدا با تئاتر آغاز کرد و همین پیشیته باعث شد که در سینما نقش‌های کوچکی به او داده شود. بازی در نقش کارگاه سابق در فیلم تعقیب‌کننده باعث شهرت فراوان او شد که جوایز زیادی نیز برای او به همراه آورد. بعد از این فیلم بود که کیم در کنار دیگر بازیگران مطرح کره‌جنوبی، از نظر استعداد بازیگری و فروش بالای فیلم‌ها، مانند چوی مین-شیک، سونگ کانگ-هو، سول کیونگ-گو، هوانگ جونگ-مین و ها جونگ-وو قرار گرفت.[۱][۲] دریای زرد و تعقیب‌کننده[۳] دو فیلم مهم کیم است که به هر دو به کارگردانی نا هانگ-جین ساخته شدند.

زندگی شخصی[ویرایش]

کیم در شهرستان دانیانگ از توابع چونگچیونبوک-دو به دنیا آمد اما در بوسان بزرگ شد و بعدها به سئول مهاجرت کرد. او با بنگ جو-ران دیگر بازیگر کره‌ای ازدواج کرد و این دو صاحب دو فرزند نیز هستند.

منابع[ویرایش]

  1. "Kim Yun-seok, Yoo A-in begin shooting new film". 10Asia. 8 March 2011.
  2. Lee, Jin-ho (6 October 2011). "Hope Seeping from the Scars of Youth, Punch". enewsWorld. CJ E&M. Archived from the original on 2 May 2012. Retrieved 2013-04-30.
  3. Han, Sang-hee (23 November 2010). "Yellow Sea to offer real drama, thrills". The Korea Times. Archived from the original on 16 October 2014. Retrieved 2013-04-30.

پیوند به بیرون[ویرایش]