کپ داگد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Grande Conque.

کپ داگد (به فرانسوی: Le Cap d'Agde) یک پلاژ ساحلی است که در پای یک کوه آتشفشانی خاموش واقع در ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته‌است.[۱] از سال ۱۹۷۰ ساحل کپ داگد به عنوان یک ساحل برهنگی در فرانسه شناخته شد. علاوه بر ساحل برهنگی محوطه‌ای برای قایقرانی تفریحی و سکونت توریست‌ها ساخته شده‌است.

رویدادهای کپ داگد[ویرایش]

  • جشنواره موتور سیکلت هارلی دیویدسن
  • جشن برهنگی آخر سال که هر سال ۳۱ دسامبر برگزار می‌شود و بیانگر این است که برهنگان در هیچ موقع از سال از برهنگی خسته نمی‌شوند.
  • راهپیمایی عید پنجاهه
  • سمپوزیوم شطرنج در ابتدا توسط کارمندان شرکت گاز و برق در سال ۱۹۹۴ شکل گرفت ولی بعدها جنبه عمومی‌تر و رسمی‌تر به خود گرفت.[۲]

آزادی برهنگی و انعکاس آن در ایران[ویرایش]

برهنگی در پلاژ کپ داگد آزاد و قانونی است و سعی دارد سبک زندگی برهنه‌گرایی را در میان خانواده‌ها ترویج کند. برهنگی توریست‌ها در مناطق مسکونی هم آزاد است اما بابت برهنگی خود باید مقدار پول پرداخت کنند.[۱] برهنگی در کپ داگد مورد توجه رسانه‌های ایران هم قرار گرفته‌است باشگاه خبرنگاران جوان ادعا می‌کند در کپ داگد تمام کارمندان و صاحبان اصناف شهر برهنه به سر کار می‌روند.[۳]

فعالیت‌های ممنوع[ویرایش]

مقامات فرانسوی علی‌رغم به رسمیت شناختن صنعت سکس و جواز برای دایرکردن باشگاه‌های برهنگی و سکس‌شاپ در ساحل کپ‌آگد[۴] ولی بعضی کارهای را مانند عکاسی از برهنگان، رفتارهای تحریک‌آمیز، پوشیدن لباس‌های تحریک‌آمیز ممنوع کرده‌اند و رعایت نکردن آن‌ها عواقب قانونی دارد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Hoad، Phil (۲۰۱۵-۰۸-۲۷). «Welcome to the naked city: sun, swingers and very little shoplifting» (به انگلیسی). The Guardian. شاپا 0261-3077. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۵-۲۷.
  2. «Site Officiel des Rencontres Nationales et Internationales d'échecs au Cap d'Agde - CapEchecs». capechecs.com. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۵-۲۷.
  3. «شهر برهنگان در فرانسه؛ نمادی از زوال فرهنگی اروپا+ تصاویر». باشگاه خبرنگاران جوان. ۲۳ فروردین ۱۳۹۵.
  4. www.herault-tribune.com (2014-02-14). "Quartier Naturiste du Cap d'Agde: Parlons en sans tabou! par Florence DENESTEBE". www.herault-tribune.com (به فرانسوی). Retrieved 2019-05-27.

پیوند به بیرون[ویرایش]