کوین هارت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کوین هارت
هارت حضور در پریمیر سیدنی سواری با هم در مارس ۲۰۱۴.
نام هنگام تولدکوین دی. هارت
زادهٔ۶ ژوئیهٔ ۱۹۷۹ ‏(۴۴ سال)
فیلادلفیا، پنسیلوانیا
ملیت ایالات متحده آمریکا
پیشههنرپیشه، نویسنده، تهیه‌کننده و کمدین
سال‌های فعالیت۲۰۰۰ - اکنون
همسر(ها)(۲۰۱۱–۲۰۰۳) توری هارت (۲۰۱۶) اینکو پاریش
فرزندان۴ فرزند
والدیننانسی هارفت

کوین دارنل هارت (به انگلیسی: Kevin Darnell Hart، متولد ۶ ژوئیه ۱۹۷۹) هنرپیشه سینما و تلویزیون، نویسنده، تهیه‌کننده و استندآپ کمدین اهل آمریکا است. وی کار خود را با برنده شدن در چندین مسابقه کمدی در باشگاه‌های نیوانگلند آغاز کرد.

شهرت عمدهٔ او در کمدی با پخش اولین آلبوم کمدی او به نام کوتولهٔ قد کشیده در سال ۲۰۰۸ است. وی با نقش آفرینی در فیلمی کمدی به نام " کوین هارت:به درد من بخند " به عنوان برنده عنوان "بهترین بازیگر مرد" در مراسم BET Award سال ۲۰۱۲ انتخاب شد. وی در حال حاضر یکی از بهترین کمدین‌های جهان لقب گرفته‌است.

کوین هارت در کنار فعالیت‌ها و ایفای نقش در فیلم‌هایی که سبب مشهور شدن بیشتر او شده تاکنون چهار آلبوم نیز منتشر کرده: جداً بامزه در ۲۰۱۰، به دردم بخند در ۲۰۱۱، بزار توضیح بدم در ۲۰۱۳، حالا چی؟ در سال ۲۰۱۶.

کوین هارت کمدین سرشناس آمریکایی به این زودی‌ها قادر به ادامه فعالیت سینمایی نخواهد بود. او در طی تصادفی در سه نقطه از ستون مهره‌هایش دچار شکستگی شده‌است. ۲ مورد از این شکستگی‌ها در بخش مهره‌های سینه‌ای و یک مورد در بخش مهره‌های کمری است. این شکستگی‌ها نگرانی‌های بسیاری را موجب شده بود اما پزشکان می‌گویند که عمل‌های جراحی برای ترمیم این شکستگی‌ها موفقیت‌آمیز بوده‌است. اما نکته تاسف‌برانگیز ماجرا این است که کوین هارت را پس از تصادف به جای بیمارستان به خانه‌اش برده‌اند و آن‌جاست که متوجه حال وخیم او شده و با اورژانس تماس گرفته‌اند. در صوتی که از این تماس به دست رسانه‌ها رسیده‌است، صدای نگران همسر کوین هارت به گوش می‌رسد که اعلام می‌کند نمی‌تواند تکان بخورد.

تا اینجا مشخص است که این تصادف در اثر مصرف مشروبات الکلی نبوده‌است و تحقیقات برای یافتن دلیل آن همچنان ادامه دارد. آنچه مشخص است، کوین هارت تا مدتی طولانی باید تحت مداوا باشد و نمی‌تواند به فعالیت‌های حرفه‌ای خود در عرصه سینما ادامه دهد.

ابتدای زندگی[ویرایش]

کوین هارت در سال 2016

کوین هارت در ۶ ژوئیه ۱۹۷۹ در پنسیلوانیا، فیلادلفیا زاده شد.

او به همراه مادر مجرد خود نانسی هارت و برادر بزرگ‌تر خود رابرت بزرگ شد. پدر او هنری رابرت ویترسپون یک معتاد کوکائین بود که اغلب زندگی خود را در زندان سپری کرد.

پس از اتمام دوره تحصیل خود در دبیرستان جورج واشینگتن به مدت دو سال برای ادامه تحصیل در کالج به شهر نیویورک نقل مکان کرد او پس از اتمام دوره کالج به شهر بروکتون ایالت ماساچوست نقل مکان کرد. هارت ابتدا به عنوان فروشنده کفش در بروکتون شروع به کار کرد ولی به دلیل علاقه و استعداد خود به کمدی استندآپ پس از مدتی در یکی از باشگاه‌های فیلادلفیا شروع به کار کرد.

زندگی شخصی[ویرایش]

کوین و توری هارت در سال ۲۰۱۰ تصمیم به طلاق توافقی از یکدیگر کردند. کوین حضانت هر دو فرزند خود را به عهده گرفت. مادر کوین پس از طی یک دوره بیماری سرطان در سال ۲۰۰۷ فوت کرد.

فیلم‌شناسی[ویرایش]

بخشی از فیلم شناسی
سال ب نقش اطلاعات بیشتر
مثل یک مرد زندگی کن
خانواده امروزی
2003 اسکری مووی ۳ سی جی
2004 و سپس پولی آمد ویک
2005 باکره چهل ساله مشتری فناوری هوشمند
2005 در میکس
2008 پیریت بانی بزرگ
ملاقات دیو شماره 17
2010 فاکرهای کوچک پرستار لویی
2012 استراتژی خروج مانکن هدمن
2013 مبارزه کینه دانته اسلیت جونیور
2014 سواری با هم بن باربر
2015 سرسخت شدن دارنل لوئیس
سخنران عروسی جیمی کالاهان/بیک میچم
2016 سواری با هم ۲ بن باربر
زندگی پنهان حیوانات خانگی صدا پیشه
اطلاعات مرکزی کالوین جوینر(گلدن جت)
2017 جومانجی: به جنگل خوش آمدید فرانکلین "موس" فینبار
قسمت بالایی دل اسکات
2018 مدرسه شبانه تدی واکر همچنین تهیه کننده و نویسنده
2019 جومانجی: مرحله بعدی فرانکلین "موس" فینبار
هابز و شاو دینکلی بی اعتبار
زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲ صدا پیشه
2021 پدرانه مت لوگلین همچنین تهیه کننده
داستان واقعی بچه 7 قسمت : همچنین تهیه کننده اجرایی
2022 مردی از تورنتو تدی پول احمقانه
۲۰۲۲ کوین هارت جان سخت کوین هارت
۲۰۲۴ سرقت سایروس
اعلام نشده سرزمین‌های مرزی رولاند پس تولید

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]