کوریر اینترناسیونال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کوریر اینترناسیونال
نوعهفته‌نامه
قطعبرلینی (قطع روزنامه)
صاحب(ان) امتیازگروه لوموند
ویراستارفیلیپ تورو دانگین
بنیان‌گذاری۱۹۹۰؛ ۳۴ سال پیش (۱۹۹۰-خطا: زمان نامعتبر}})[۱]
جهت‌گیری سیاسیچپ میانه به میانه‌گرایی
زبانفرانسوی
پرتغالی
ژاپنی
دفتر مرکزیپاریس
شمارگان۱۶۸٬۷۶۶ (۲۰۲۰)
شاپا۱۱۵۴-۵۱۶X
وبگاه

کوریر اینترناسیونال (تلفظ فرانسوی: ​[kuʁje ɛ̃tɛʁnasjɔnal]; (به انگلیسی: Courrier international) یک هفته‌نامه فرانسوی مستقر در پاریس است که گزیده‌هایی از مقالات بیش از ۹۰۰ روزنامه بین‌المللی را ترجمه و منتشر می‌کند. همچنین دارای نسخه پرتغالی و ژاپنی است. کوریر ژاپنی در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد و توسط کودانشا منتشر می‌شود.

تاریخچه و مشخصات[ویرایش]

کوریر اینترناسیونال اولین بار در ۸ نوامبر ۱۹۹۰ یک سال پس از فروپاشی دیوار برلین، توسط پنج پاریسی به نام‌های ژان میشل بوسیه، هروه لاورگن، موریس رونای، ژاک روسلین و خوان کالدرون، پیر برگ و گی دو وترز (از انجمن ژنرال بلژیک) طراحی شد. این مجله توسط گروه رسانه‌ای گروه لوموند منتشر شده‌است.[۲]

کوریر اینترناسیونال برای بیستمین سالگرد خود، در ۹ سپتامبر ۲۰۱۰ از لوگو و طرح بندی جدید پرده برداری کرد. این طراحی مجدد با یک کمپین بازاریابی همراه بود که شامل تصویری از دو هواپیما بود که بدون برخورد با برجهای مرکز تجارت جهانی در نیویورک که به صورت دیجیتالی کوتاه شده بودند، در حال چرخش بودند. مفهوم این بود که اگر برج‌ها کوچکتر بودند، هیچ برخوردی وجود نداشت. تصویری که شعار جدید مجله («پیش‌بینی را بیاموزید») را نشان می‌داد، واکنش‌های منفی متعددی را در ایالات متحده برانگیخت.

در سال ۲۰۲۰ تیراژ کوریر اینترناسیونال ۱۶۸۷۶۶ نسخه بود.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. Western Europe 2003. Psychology Press. 30 November 2002. p. 230. ISBN 978-1-85743-152-0. Retrieved 26 November 2015.
  2. "French newspapers". Retrieved 22 November 2014.
  3. "Courrier International - ACPM". www.acpm.fr. Retrieved 2021-05-07.

پیوند به بیرون[ویرایش]