کمپین ریاست‌جمهوری کوری بوکر (۲۰۲۰)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کمپین ریاست‌جمهوری کوری بوکر
کمپینانتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا (رقابت‌های مقدماتی ریاست جمهوری حزب دموکرات)
نامزدکوری بوکر
مجلس سنای ایالات متحده آمریکا ازنیوجرسی (۲۰۱۳–اکنون)
فهرست شهرداران نیوآرک، نیوجرسی (۲۰۰۶–۲۰۱۳)
وضعیتFiled at the FEC
مقرنیوآرک، نیوجرسی
افراد کلیدیآدیسو دمیسی (مدیر کارزار)
جنا لون استاین (دستیار مدیر کمپین)
مت کلاپر (مشاور ارشد)
مودیا باتلر
تامیابوکر (مدیر سیاسی ملی)[۱]
جف گیرتز (مدیر ارتباطات ملی)[۱]
مایکل تایلر (دستیار مدیر ارتباطات ملی)[۱]
شعارآمریکا را باهم ارتقاء می‌دهیم[۲]
وبگاه
corybooker.com

کمپین ریاست‌جمهوری کوری بوکر۲۰۲۰ (انگلیسی: Cory Booker 2020 presidential campaign) کمپین مربوط به سناتور کوری بوکر در اول فوریه ۲۰۱۹ بود که با پخش یک کلیپ ویدیویی با عنوان: ما برمی‌خیزیم، کاندیداتوری خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و آن را در کانال یوتوب به نمایش گذاشت. وی به مناسبت نامزدی خود آن روز را روز تاریخی سیاهان در این ماه اعلام کرد.

پیشینه[ویرایش]

پولیتیکو در سال ۲۰۱۸ به نام بوکر در یک کارزار پنج نفره حزبی به نام «نه» شناخته شد. او در رقابت‌های انتخاباتی در کنار سناتورهای کنگره از جمله کامالا هریس، کرستن جیلیبرند، الیزابت وارن و برنی سندرز، علیه نامزدی ترامپ برای مشاغل اداری رای داده بود. تمام پنج سناتور این گروه به‌طور بالقوه به عنوان نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شدند. بوکر در سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ سفرهای خودرا با مراجعه به اماکن و شهرهای کمپین پیشین آغاز کرد.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ Desk, Cox Media Group National Content. "Sen. Cory Booker announces presidential bid". springfieldnewssun. Retrieved February 9, 2019.
  2. Scott, Rachel. "کوری بوکر همتای رای‌دهندگان آیوا، به یاد برخی از رای‌دهندگان اوباما". abc News. Retrieved February 12, 2019.