کلیفورد اتین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کلیفورد اتین
آمار
لقب(ها)کرگدن سیاه
وزن(ها)سنگین‌وزن
قد۶ فوت ۲ اینچ (۱۸۸ سانتیمتر)
بازهٔ دستان۷۴ اینچ (۱۸۸ سانتیمتر)
ملیتآمریکایی
زادهٔ۹ مارس ۱۹۷۰ ‏(۵۴ سال)
لافایت، لوئیزیانا، ایالات متحده
طرز ایستادنارتدوکس
سوابق بوکس
مجموع مبارزه‌ها۳۵
تعداد برد۲۹
برد با ناک‌اوت۲۰
تعداد باخت۴
تعداد تساوی۲
بدون نتیجه۰

کلیفورد اتین (به انگلیسی: Clifford Etienne) (زاده ۹ مارس ۱۹۷۰) بوکسور حرفه‌ای سابق و سارق محکوم آمریکایی است که در حال حاضر در حال گذراندن حکم ۱۵۰ سال زندان بدون امکان آزادی مشروط است. او با مایک تایسون، فرانسیس بوتا، نیکولای والوف، کالوین براک و لامون بروستر مبارزه کرده‌است.

فعالیت مجرمانه و حبس[ویرایش]

او ابتدا به جرم سرقت مسلحانه در یک مرکز خرید به ۴۰ سال زندان محکوم شد، در آنجا عضو تیم بوکس زندان Gunslingers در لوئیزیانا بود. گزارش شده‌است که رکورد بی‌سابقه ۳۰–۰ زندان را داشته‌است. او پس از گذراندن ۱۰ سال حبس به دلیل حسن اخلاق آزاد شد.

بار دیگر در سال ۲۰۰۶ به اتهام اقدام به قتل و چندین اتهام دیگر محکوم شد. اتین در اوت ۲۰۰۵ به اتهام سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و تلاش برای قتل یک افسر پلیس دستگیر شد. گفته می‌شود اتین از یک مغازه محلی سرقت می‌کند، خودروی حامل یک زن و فرزندانش را به سرقت می‌بَرد، و هنگام مواجه با یک افسر پلیس به روی او اسلحه می‌کشد. او در ۲۲ ژوئن ۲۰۰۶ به ۱۶۰ سال زندان بدون امکان آزادی مشروط محکوم شد. در آوریل ۲۰۱۳، محکومیت وی از ۱۶۰ سال به ۱۰۵ سال کاهش می‌یابد.[۱] اتین اکنون یک نقاش است و از زندان آثار هنری نقاشی می‌کند. او همچنین به عنوان آرایشگر در همان زندان کار می‌کند.[۲][۳]

حرفه مبارزه[ویرایش]

زمانی که مایک آهنین در ۲۲ فوریه سال ۲۰۰۳ در ممفیس وارد رینگ شد، در مسیر نزولی زندگی ورزشی خود قرار گرفته بود. او ابتدا با کلیفورد اتین که رقیب دندان‌گیری نبود، روبرو شد و او را تنها در ۴۹ ثانیه ناک اوت کرد. این در شرایطی بود که او ادعا می‌کرد کمرش شکسته‌است. پس از این مبارزه اتین بلافاصله اعلام ورشکستگی کرد. با این حال پس از آن او با مزرعه پر سود حشیش، چندین حضور در فیلم‌های هالیوود و بازگشتش به رینگ در برابر روی جونز جونیور در سال ۲۰۲۰ مورد توجه قرار گرفت و در این میان مدت زیادی را هم در زندان سپری کرد. زندان باعث شد او دوباره برای حضور در مسابقات بوکس انگیزه پیدا کند. اتین پس از محکوم شدن در سال ۲۰۰۶، در حال گذراندن حکم ۱۵۰ سال زندان در لوئیزیانا به دلیل سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و تلاش برای قتل یک افسر پلیس است. این بوکسور با رکورد ۲۹ برد، دو تساوی و چهار باخت بازنشسته شد.

منابع[ویرایش]

  1. "Clifford Etienne's Sentence Drops From 160 Years to 105". 9 April 2013.
  2. "Clifford Etienne Nearly Killed in Prison, Given Transfer". 9 November 2015.
  3. "20 Years Ago Today: Mike Tyson Vs Clifford Etienne". 22 February 2023.

برای مطالعهٔ بیشتر[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]