کلبه ترواگرو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
میشل ترواگرو، سرآشپز رستوران

کلبه ترواگرو (انگلیسی: La Maison Troisgros) یک رستوران سه ستاره میشلین است که در شهر روآن فرانسه در شمال غربی شهر لیون واقع شده‌است. سرآشپز، میشل ترواگرو از خانواده ترواگرو، هتل/رستوران را به همراه همسرش ماری-پی‌یر اداره می‌کند.

در سال ۱۹۳۰، «ژان-باتیسته ترواگرو» که از بومیان بورگونی به همراه همسرش «ماری بادو» به روآن نقل مکان کردند و هتل کوچکی خریدند. ماری آشپزی می‌کرد، ژان-باتیسته هتل را اداره می‌کرد. این آغاز یک سلسله ۳ نسلی از آشپزان بود که بیش از ۳۰ سال متوالی سه ستاره میشلین را برای خانواده ترواگرو حفظ کردند.

ماری و ژان-باتیسته دو پسر سرآشپز معروف به نام‌های ژان و پی‌یر داشتند که از ابداع‌کنندگان آشپزی نوین فرانسوی بودند. میشل ترواگرو یکی از دو پسر سرآشپز مشهور پی‌یر است (دیگری کلود ترواگرو است). در این نسل میشل آشپز است و همسرش ماری-پی‌یر (آنها زمانی که او در حال تحصیل در رشته مدیریت هتل در گرنوبل بود با هم آشنا شدند) رستوران و فروشگاه را اداره می‌کند و بر تزئینات نظارت دارد.

در سال ۲۰۱۷ رستوران از مرکز شهر به یک روستای کوچک در همان نزدیکی نقل مکان کرد.[۱] این رستوران در سال ۲۰۰۸ در رتبهٔ ۲۵ فهرست رستوران برتر جهان قرار گرفت.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]