کریست چرچ، آکسفورد

مختصات: ۵۱°۴۵′۰۱″شمالی ۱°۱۵′۲۱″غربی / ۵۱٫۷۵۰۱۹۹°شمالی ۱٫۲۵۵۸۵۳°غربی / 51.750199; -1.255853
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کریست چرچ
دانشگاه آکسفورد
Blazon: Sable, on a cross engrailed argent, a lion passant gules, between four leopards' faces azure, on a chief or, a rose gules barbed and seeded proper, between two Cornish choughs sable, beaked and membered gules.
                    
دستگاه مختصات جغرافیایی۵۱°۴۵′۰۱″شمالی ۱°۱۵′۲۱″غربی / ۵۱٫۷۵۰۱۹۹°شمالی ۱٫۲۵۵۸۵۳°غربی / 51.750199; -1.255853
Full nameThe Dean and Chapter of the Cathedral Church of Christ in Oxford of the Foundation of King Henry the Eighth
Latin nameÆdes Christi/Ecclesia Christi Cathedralis Oxon: ex fundatione Regis Henrici Octavi[۱]
Established۱۵۴۶؛ ۴۷۸ سال پیش (۱۵۴۶-خطا: زمان نامعتبر}})
Named forعیسی
Sister collegeکالج ترینیتی، کمبریج
Morse College, Yale
DeanVacant
Undergraduates432[۲] (۲۰۱۷/۲۰۱۸)
Postgraduates۱۹۶
Visitor تاج‌وتخت بریتانیا ex officio[۱]
Websitewww.chch.ox.ac.uk
Boat clubChrist Church Boat Club
Map
کریست چرچ، آکسفورد در Oxford city centre واقع شده
کریست چرچ، آکسفورد
Location in Oxford city centre

کالج کریست چرچ یک کالج وابسته به دانشگاه آکسفورد در انگلستان است[۱] که در سال ۱۵۴۶ تأسیس شده‌است. این کالج در زمان قدرت، توماس ولسی، لرد صدراعظم انگلستان و کاردینال اسقف اعظم یورک ساخته شد. لرد ولسی خانه مقدس سنت فریدسواید را در آکسفورد سرکوب کرد و کالج کاردینال را در اراضی آن با استفاده از سرمایه‌های انحلال والینگفورد و دیگر اولویت‌های جزئی تأسیس کرد. او این تأسیسات را در مقیاسی باشکوه برنامه‌ریزی کرد، اما در سال ۱۵۲۹ از کار افتاد و ساختمان‌ها تنها سه چهارم کامل شدند، زیرا قرار بود برای ۱۴۰ سال باقی بمانند. در سال ۱۵۳۱ کالج به خودی خود سرکوب شد، اما در سال ۱۵۳۲ به عنوان کالج شاه هنری هشتم توسط هنری هشتم، که دارایی ولسی به او واگذار شده بود، دوباره تأسیس شد. سپس در سال ۱۵۴۶، پادشاه، که از کلیسای رم جدا شده بود و از طریق انحلال صومعه‌ها در انگلستان ثروت زیادی به دست آورده بود، کالج را به عنوان کلیسای مسیح به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد کلیسای انگلستان مجدداً تأسیس کرد و کلیسای قبلی نیمه تخریب شده را ساخت. در بخش ورودی این کالج برج تام ساخته شده که بزرگ‌ترین ناقوس شهر به نام تام کبیر (Great Tom) در آن قرار دارد، که توسط (کریستوفر رن) طراحی شده‌است. تا به امروز، در برج تام بزرگ، ۱۰۱ بار در ساعت ۹ شب به وقت آکسفورد سابق (۹:۰۵ بعد از ظهر به وقت گرینویچ/BST) هر شب زنگ برج، برای دانش‌پژوه هان اصلی کالج به نشانهٔ احترام به ۱۰۱ استاد و رئیس گذشتهٔ این دانشگاه، ۱۰۱ بار نواخته می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ Christ Church, Oxford (2015-03-19). "Statutes of Christ Church Oxford" (PDF). chch.ox.ac.uk (به انگلیسی). Archived (PDF) from the original on 2022-10-20. Retrieved 2022-10-20.
  2. "Student statistics". University of Oxford. 2017. Retrieved 31 August 2018.
  3. "Christ Church Oxford: Annual Report and Financial Statements: Year ended 31 July 2019" (PDF). ox.ac.uk. p. 20. Retrieved 15 May 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]