پرش به محتوا

کانک در بریتانیا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کانک در بریتانیا (به انگلیسی: Cunk on Britain)یک مجموعه تلویزیونی شبه‌مستند بریتانیایی است که توسط چارلی بروکر با بازی دایان مورگان به عنوان شخصیت اصلی ساخته شده است. اولین بار در ‎۱۴ فروردین ۱۳۹۷ از بی بی سی پخش شد و در ‎۱۰ اسفند ۱۳۹۶ پس از یک فصل و پنج قسمت به پایان رسید.

در این سریال مورگان در نقش فیلومنا کانک، یک گزارشگر تحقیقی بدون‌اطلاع، شخصیتی که در سریال Wipe چارلی بروکر شکل گرفت، بازی می‌کند.[۱] در سال ۱۴۰۱ توسط یک سریال مشابه، کانک در زمین دنبال شد.

طرح[ویرایش]

فیلومنا کانک، یک گزارشگر تحقیقی بدون‌اطلاع، تاریخ کشور بریتانیا را از طریق مجموعه‌ای از مونتاژها و مصاحبه‌هایی با کارشناسان بازگو می‌کند که حاوی سؤالات عجیب و غریب یا خنده‌دار است.

بازیگران و شخصیت ها[ویرایش]

اصلی[ویرایش]

  • دایان مورگان در نقش فیلومنا کانک

بازخوردها[ویرایش]

ربکا نیکلسون ' گاردین خاطرنشان می‌کند: «این شیوه مصاحبه کانک است که برجسته و احتمالاً یکی از نقاط ضعف آن است. پرسش‌هایی که برای کارشناسان بی‌معناست، در سریال دیگر کارگردان به نام Screenwipe موفقیت‌آمیز بود، و به‌ویژه با دانشگاهیان تاریخ بریتانیا که ادب و حوصله‌شان فقط این پوچی را تشدید می‌کند، به خوبی کار می‌کند.» [۲] آنا لسکیویچ ' نیو استیتمن ، می‌گوید: «موفقیت کانک به‌عنوان یک شخصیت ناشی از شخصیت او به‌عنوان یک کارشناس ناآگاه نیست، بلکه به خاطر عبارات عجیب اوست». [۳]

منابع[ویرایش]

  1. McKay, Alastair (3 April 2018). "Cunk on Britain review". The Standard. Retrieved 31 January 2023.
  2. Nicholson, Rebecca (4 April 2018). "Cunk on Britain review – look out, Philomena's about". The Guardian (به انگلیسی). Retrieved 17 January 2023.
  3. Leszkiewicz, Anna (23 March 2018). "Philomena Cunk now stars in her own parody history: Cunk on Britain". New Statesman (به انگلیسی). Retrieved 17 January 2023.