کانلو (سگ)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کانلو (انگلیسی: Canelo) (مرگ ۹ دسامبر ۲۰۰۲) یک سگ اسپانیایی بود که به دلیل نشان دادن وفاداری تزلزل ناپذیرش به صاحب مرده‌اش مورد توجه عموم قرار گرفت.[۱][۲]

خلاصه[ویرایش]

کانلو در اواخر دهه ۸۰ با صاحب ناشناس خود در کادیس زندگی می‌کرد، جایی که آنها مرتباً در حال پیاده‌روی صبحگاهی با هم دیده می‌شدند.[۳] یکی از مقاصد هفتگی آنها، «بیمارستان دانشگاه پوئرتا دل مار» بود که صاحب سگ در آن تحت درمان دیالیز بود.[۴] از آنجایی که سیاست‌های بیمارستان اجازه ورود حیوانات را نمی‌داد، کانلو تا زمانی که درمان‌ها انجام می‌شد، بیرون از در بیمارستان می‌ماند و صاحب خانه هنگام خروج با او روبرو می‌شد و با هم به خانه می‌رفتند. این روال برای مدت طولانی ادامه داشت.[۵]در یکی از روزهای سال ۱۹۹۰، صاحب سگ در این بیمارستان درگذشت و کانلو که از مرگ او اطلاعی نداشت، تا ۱۲ سال آینده بیرون از بیمارستان منتظر او ماند تا اینکه درگذشت.[۱]

کانلو هر روز بیرون بیمارستان می‌نشست و منتظر صاحبش بود. نه گرسنگی، نه تشنگی و نه آب و هوای سخت او را متقاعد نمی‌کرد که از آنجا دور شود. با گذشت زمان او محکوم شد که آزاد نگردد و دو بار به یک لانه سگ منتقل شد با این وجود او فرار کرد و باعث شد که سازمان حمایت از حیوانات انجمن آگادن (Asociación Agaden) و همسایگان عفو ویژه ای برای کانلو دریافت کنند تا بدون داشتن هیچ مشکل قانونی باز هم منتظر صاحبش در خارج از بیمارستان باشد. همسایه‌ها و بازدیدکنندگانی که با کانلو آشنا شدند، همچنان به او غذا می‌دادند و او را در بیرون از بیمارستان تغذیه می‌کردند. در ۹ دسامبر ۲۰۰۲، پس از بیش از ۱۲ سال انتظار، کانلو که اکنون در سنین پیری خود قرار داشت، بر اثر تصادف با یک اتومبیل در گذرگاه و هنگام عبور از خط عابر پیاده که قبلاً بارها از آن عبور کرده بود، کشته شد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Gema Freire (4 December 2012). "Décimo aniversario de la muerte de Canelo, el perro que esperó 12 años a su amo en la puerta del hospital". www.andaluciainformacion.es. Retrieved 12 June 2023.
  2. Rumput & Kerikil (29 June 2016). "Canelo - A loyal dog till the end of life". rakuten.biz.id. Retrieved 12 June 2023.
  3. "Faithful Dogs: 5 Amazing Cases". www.myanimals.com. 10 May 2023. Retrieved 12 June 2023.
  4. JEAN ANDREI (17 June 2021). "5 Dogs Who Remained Loyal Even After Their Humans Passed Away". dogtime.com. Retrieved 12 June 2023.
  5. "A true story of unbelievable loyalty one dog had for his owner (Video)". whitewolfpack.com. 28 April 2016. Retrieved 12 June 2023.