کالج جهانی یادگیری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کالج جهانی یادگیری (UCOL)
یکی از ساختمان‌های کالج
بنیانگذاری شده۱۹۰۷
اعضای هیئت علمی۲۱۰ (۲۰۱۸)
دانشجویان۶٬۵۶۱ دانشجو (۲۰۱۸)؛ ۳۲٪ مائوری، ۵۷٫۵٪ زیر ۲۵ سال، از ۵۷ کشور مختلف
موقعیتپالمرستون نورث، وانگانوی، مسترتون، لوین، نیوزیلند
تعلق ورزشی بهعمومی
وبگاه

کالج جهانی یادگیری (به‌طور اختصاری به انگلیسی:UCOL) یک مرکز آموزش دانشگاهی پلی تکنیک دولتی در نیوزیلند است که عمدتاً در پالمرستون شمالی واقع شده‌است اما همچنین در وانگانوی، مسترتون و لوین دارای پردیس است.[۱] دکتر لیندا سیسونز سرپرست فعلی رئیس اجرایی است.

تاریخچه[ویرایش]

کالج جهانی یادگیری در سال ۱۹۰۷ تأسیس شد و به عنوان مدرسه فنی پالمرستون شمالی شناخته شد. در سال ۱۹۷۱ به مؤسسه فنی پالمرستون شمالی و در سال ۱۹۸۳ به پلی تکنیک ماناواتو تبدیل شد. در آن زمان در دوره‌های کارآموزی تجارت، و در کلاس‌های سرگرم، هنر و صنایع دستی، همراه با طیف وسیعی از برنامه‌های مدرسه شبانه در مطالعات بازرگانی برای بزرگسالان شاغل، تخصص داشت.

همان‌طور که دولتهای متوالی بر آموزش حرفه ای تأکید داشتند، پلی تکنیک دوره‌های ارائه شده را گسترش داد، اما تمرکز خود را بر برنامه‌های اصلی حرفه ای حفظ کرد. اکنون برنامه‌های بنیاد و گواهینامه، دیپلم، درجه و گزینه‌های تحصیلات تکمیلی را در طیف وسیعی از موضوعات و همچنین برنامه‌های مبتنی بر جامعه ارائه می‌دهد.

در سال ۱۹۸۷، پلی تکنیک ماناواتو یک پردیس کوچک در لوین افتتاح کرد و تصویب تزریق سرمایه ۲۲$ میلیون دلاری توسط دولت در سال ۱۹۹۶، امکان بازسازی و تجمیع دانشگاه پالمرستون شمالی را در یک سایت در مرکز شهر فراهم کرد.

در اواخر سال ۱۹۹۸، پلی تکنیک ماناواتو نام خود را به کالج جهانی یادگیری (UCOL) تغییر داد. UCOL در ژانویه ۲۰۰۱ با ادغام پلی تکنیک منطقه‌ای مسترتون و ادغام پلی تکنیک منطقه‌ای وانگانوی در ۱ آوریل ۲۰۰۲ گسترش یافت. در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۰، UCOL در کنار ۱۵ انستیتوی فناوری و پلی تکنیک (ITP) به انستیتوی مهارت و فناوری نیوزیلند تبدیل شد.[۲]

چهار پردیس وجود دارد: پالمرستون شمالی ، وانگانوی ، ماسترتون و لوین.

امکانات دانشگاه پالمرستون شمالی[ویرایش]

امکانات دانشگاه وانگانوی[ویرایش]

امکانات دانشگاه مسترتون[ویرایش]

اولویت‌های استراتژیک[ویرایش]

UCOL (کالج جهانی یادگیری) بر ارائه شش خصوصیت استراتژی آموزش عالی ۲۰۱۴–۲۰۱۹ متمرکز شده‌است.[۳]

آموزش مبتنی بر روابط[ویرایش]

UCOL (کالج جهانی یادگیری) اولین کسی است که از یک رویکرد آموزش مبتنی بر روابط در یک محیط آموزش عالی استفاده می‌کند. چیزی که به نام ته آتاکورا شناخته می‌شود،[۴] برنامه با پشتیبانی از مشاورهٔ آموزش و پرورش شناخت محدود[۵] و بازنشسته و استاد راسل اسقف. این برنامه برای افزایش موفقیت مائوری، توسعه تیم‌های آموزشی با عملکرد بالا و ارائه خدمات پشتیبانی مداوم برای زبان آموزان طراحی شده‌است.[۶]

پیشنهادهای مطالعاتی[ویرایش]

UCOL بیش از ۱۰۰ برنامه تحصیلی را در سطح گواهینامه، دیپلم و درجه در زمینه‌های زیر ارائه می‌دهد:

در اواخر سال 2016 UCOL بودجه کمیسیون آموزش عالی صندوق زبان انگلیسی پناهندگان را تأمین کرد تا به تعداد محدودی از پناهندگان واجد شرایط فرصت تحصیل مجوز نیوزیلند به زبان انگلیسی در سطح ۳ یا سطح ۴ را به صورت رایگان بدهد.

جوایز شورای[ویرایش]

هر ساله UCOL با اهدای جوایز افتخار شورای UCOL بایگانی‌شده در ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ توسط Wayback Machine از افرادی در جامعه که سهم قابل توجهی در مناطق محلی و به‌طور کلی جامعه داشته‌اند، تقدیر می‌کند بایگانی‌شده در ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ توسط Wayback Machine. در سال 2019 UCOL با افتتاحیه جوایز فارغ التحصیلان UCOL سهم فارغ التحصیلان خود را شناخت.

منابع[ویرایش]

  1. "UCOL's official campus details website page". UCOL. UCOL.
  2. Kenny, Lee (29 October 2019). "Wanted: 'Sophisticated' leader to head NZ's mega polytech". Stuff. Retrieved 7 March 2020.
  3. Zealand, Education in New. "Tertiary Education Strategy 2014 – 2019". Education in New Zealand (به انگلیسی). Retrieved 2017-03-24.
  4. "Te Atakura". Universal College of Learning (به انگلیسی). Retrieved 2017-03-24.
  5. "We found the "glue" to work collaboratively | Cognition Education". cognitioneducation.com (به انگلیسی). Archived from the original on 17 May 2017. Retrieved 2017-03-24.
  6. "Enhancing educational outcomes – Ako Aotearoa". akoaotearoa.ac.nz. Archived from the original on 11 February 2018. Retrieved 2017-03-24.

پیوند به بیرون[ویرایش]