پرش به محتوا

کارفور، هائیتی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Commune of Carrefour
Kafou
شعار(ها): 
Amour, Paix, Progrès
Commune of Carrefour در هائیتی واقع شده
Commune of Carrefour
Commune of Carrefour
Location in Haiti
مختصات: ۱۸°۳۲′۰″ شمالی ۷۲°۲۴′۰″ غربی / ۱۸٫۵۳۳۳۳°شمالی ۷۲٫۴۰۰۰۰°غربی / 18.53333; -72.40000
فهرست کشورهای مستقلHaiti
شهرستان‌های هائیتیشهرستان غربی
ArrondissementPort-au-Prince
مدیریت
 • نوعنظام شهردار-شورایی
 • MayorJude Edouard Pierre (VP)
 • CouncilCarrefour City Council
مساحت
 • کل۱۶۵٫۱۶ کیلومتر مربع (۶۳٫۷۷ مایل مربع)
بلندی
۳۹ متر (۱۲۸ پا)
جمعیت
 (2015 Est.)[۱]
 • کل۵۱۱٬۳۴۵
نام اهلیت(ها)Carrefourrois(e)
زیپ‌کد
HT 6130
وبگاه

کارفور، هائیتی (کریول آییسینی: Kafou)، (به فرانسوی: Carrefour) یک منطقه عمدتاً مسکونی در بخش پورتو پرنس در شهرستان غربی هائیتی است. این منطقه یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهرداری در جمهوری هائیتی از نظر مساحت و جمعیت است و شامل ۱۳ بخش مشترک است. مرکز شهری به مناطق یا ناحیه‌هایی تقسیم شده است: بخشی از فونتامارا، بیزوتون، دیکوئینی، ثور، ماهوتییر، کوت پلاژ، وانی، آرکاشون، مونرپوس، بروشت، لمانتین، ریویر فروید و بخشی از ماریانی. برخی از این محله‌ها بیش از ۱۰۰۰۰ نفر جمعیت دارند.

بیشتر شهرداری کارفور در بخش‌های کوهستانی آن متمرکز شده است. نبود جاده‌های آسفالت شده و نگهداری شده دسترسی با ماشین یا کامیون را دشوار می‌کند.

قبل از تبعید ژان-کلود دووالیه، کارفور به عنوان یک مقصد گردشگری هائیتی دیده می‌شد. با این حال، به دلیل افزایش خشونت و بی‌ثباتی سیاسی در این کشور، این منطقه با چالش‌های قابل توجهی از جمله فقر، جرم و جنایت و زیرساخت‌های ناکافی مواجه شده است.

منابع

[ویرایش]
  1. "Mars 2015 Population Totale, Population de 18 ans et Plus Menages et Densites Estimes en 2015" (PDF). Institut Haïtien de Statistique et d'Informatique (IHSI). Archived from the original (PDF) on 6 November 2015. Retrieved 6 January 2016.

پیوند به بیرون

[ویرایش]