کارخانه مینا کاری اسکار شیندلر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کارخانه مینا کاری اسکار شیندلر
دفتر مهمانان. آن‌ها از شمشیرهای خود گاوآهن و از نیزه‌های خود ابزار باغبانی خواهند ساخت.‏ ملتی به روی ملتِ دیگر شمشیر نخواهد کشید،‏ و آن‌ها دیگر جنگیدن را یاد نخواهند گرفت
لوح یادبود اسکار شیندلر

کارخانه مینا کاری اسکار شیندلر

این یک کارخانه سابق مواد فلزی در کراکوف است. در حال حاضر، دو موزه را در خود جای داده است: موزه هنرهای معاصر در کراکوف، در کارگاه‌های قبلی، و شعبه‌ای از موزه تاریخی شهر کراکوف، واقع در ساختمان اداری کارخانه سابق میناکاری Deutsche Emailwarenfabrik DEF اثر اسکار شیندلر، که دیده می‌شود. در فیلم فهرست شیندلر DEF Junction اولین کارخانه میناکاری و فلزکاری، یک شرکت با مسئولیت محدود بود که در مارس 1937 تأسیس شد.

در سال 2007 تصمیم گرفته شد که ساختمان اداری کارخانه بشقاب مینای سابق به موزه تاریخی شهر کراکوف که از یک تیر ساخته شده بود، منتقل شود. Lipowa 4 در کراکوف، شعبه ای برای ایجاد یک نمایشگاه دائمی مستند دوره اشغال شهر توسط آلمان 1939-1945. نمایشگاه دائمی در مورد این موضوع ارائه شده در شعبه با عنوان کراکوف - دوره کار 1939-1945 است. هدف موزه نشان دادن تاریخچه کارخانه در ul. لیپووا در زمینه تاریخی گسترده تر. 45 اتاق نمایشگاه کراکوف و ساکنان آن را در طول جنگ جهانی دوم نشان می دهد. این نمایشگاه به چند بخش تقسیم شده است که به موضوعات خاصی اختصاص دارد: جنگ 1939، نقش کراکوف به عنوان مرکز قدرت دولت عمومی، زندگی روزمره ساکنان، سرنوشت یهودیان کراکوف، منطقه مخفی، و همچنین تاریخ کارگران کارخانه و داستان خود اسکار شیندلر. نمایشگاه های موزه با عکس های غنی و اسناد آرشیوی جمع آوری شده از لهستان و خارج از کشور تکمیل می شود. این شعبه به طور رسمی در 10 ژوئن 2010 افتتاح شد.

موزه هنرهای مدرن نیز در ساختمان کارخانه شیندلر ساخته شد.

لینک های خارجی[ویرایش]