کاتاژینا پاسکودا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کاتاژینا پاسکودا
زادهٔ۱۳ سپتامبر ۱۹۷۹ ‏(۴۴ سال)
پوتسک، استان ماسوویان، لهستان
ملیتلهستانی
پیشهمدل، عکاس، بازیگر، روزنامه‌نگار
فرزندان۲ پسر[۱]
کاتاژینا پاسکودا
اطلاعات مدلینگ
قد۱۷۳ سانتیمتر (۵ فوت ۸ اینچ)
وزن: ۵۶ کیلوگرم
رنگ مو: قهوه‌ای پررنگ
رنگ چشم: سبز تیره
رنگ پوست: سفید
اندازه‌ها۹۰-۶۰-۹۰

کاتاژینا پاسکودا (لهستانی: Katarzyna Paskuda؛ زادهٔ ۱۳ سپتامبر ۱۹۷۹) مدل، عکاس، بازیگر و سردبیر مجلهٔ مُد «جنتلمن» اهل لهستان است.

کاتاژینا پاسکودا در سال ۱۹۹۵ در سن ۱۶ سالگی به سوئد رفت[۱] و سه سال در آن کشور ماند. پس از بازگشت به لهستان به ادامه تحصیل پرداخت و در سال ۲۰۰۶ از دپارتمان بازیگری «مدرسه فیلم ورشو» و یک سال بعد نیز از دانشکده عکاسی همان دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. عکس وی در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱، در نسخه لهستانی مجله پلی‌بوی چاپ شد. تصویر او همچنین در آوریل ۲۰۰۲ بر روی جلدِ مجله سی.کا.ام. منتشر شد.[۱] در سال ۲۰۰۳ او در موزیک ویدئوی ترانه «من می‌خواهم یک بت باشم» از «کشیشتف کاسوفسکی» ظاهر شد.[۲] در سال ۲۰۰۶، او اولین حضور خود در تئاتر را با ایفای نقش پیکسی در نمایشنامه نیکلند اثر «آنا بوژینسکا» در «سالن نمایش لهستان» در ورشو تجربه کرد. وی از سال ۲۰۱۵، تقویم‌هایی را تحت عنوان «زن نجیب» منتشر می‌کند که هدف آن «گسترش آگاهی در مورد سرطان و تشویق زنان به انجام معاینات پیشگیرانه پستان» است. او از سال ۲۰۱۷ سردبیر مجله «جنتلمن» است.[۱]

از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به کارآگاهان جنایی، خودِ زندگی، در خوشی و سختی، ورای تخت جراحی، خانه کشیش و قواعد بازی اشاره نمود.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ Sergiusz Królak (2018-10-08). "Była naczelną polską seksbombą. Dziś Katarzyna Paskuda wciąż zachwyca wyglądem" (به لهستانی). Plejada.pl. Retrieved 2021-10-14.
  2. K.A.S.A.-Chce Byc Idolem

پیوند به بیرون[ویرایش]