چقدر منو دوست داری؟

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
چقدر منو دوست داری؟
پوستر فیلم
کارگردانبرتران بلیه
تهیه‌کنندهاولیویه دلبوسک
مارک میسیونر
نویسندهبرتران بلیه
فیلمنامه‌نویسفرانسوا کاتونه
بازیگرانمونیکا بلوچی
برنار کومپون
ژرار دوپاردیو
تدوین‌گرماریون مونستیر
تاریخ‌های انتشار
۲۶ اکتبر ۲۰۰۵
مدت زمان
۹۵ دقیقه
کشورفرانسه
زبانفرانسوی
هزینهٔ فیلم۱۱٫۴ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۶٫۸ میلیون دلار[۲]

چقدر منو دوست داری؟ (به انگلیسی: ? How Much Do You Love Me) (فرانسوی: ?Combien tu m'aimes ‎) یک فیلم کمدی رمانتیک فرانسوی به نویسندگی و کارگردانی برتران بلیه محصول سال ۲۰۰۵ است که در ۲۶ اکتبر ۲۰۰۵ در فرانسه و بلژیک اکران شد و اکران محدودی در ایالات متحده داشت. در ۱۸ مارس ۲۰۰۶. در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو شرکت کرد که در آن بلیر جایزه جورج نقره‌ای بهترین کارگردانی را دریافت کرد.[۳]

داستان[ویرایش]

فرانسوا (برنار کومپون) که از بیماری قلبی رنج می‌برد یک شب وارد باری می‌شود و با دانیلا (مونیکا بلوچی) که یک فاحشه ایتالیایی است آشنا می‌شود. در پی این آشنایی ادعا می‌کند که به تازگی در بخت آزمایی ۵ میلیون یورو برنده شده‌است و به دانیلا پیشنهاد می‌کند در ازای زندگی با او ماهیانه ۱۰۰ هزار یورو حقوق بگیرد. دانیلا پیشنهاد فرانسوا را قبول می‌کند و همان شب به خانه او نقل مکان می‌کند. هر دو وانمود می‌کنند که به عنوان زن و شوهر با هم زندگی می‌کنند و در این حین به همدیگر علاقه‌مند می‌شوند، تا اینکه دانیلا فرانسوا را از حضور مرد دیگری به نام چارلی (ژرار دوپاردیو) در زندگیش آگاه می‌سازد. چارلی یک گنگستر است که از مدتها قبل رابطه عاشقانه‌ای با دانیلا داشته. با آشنایی فرانسوا با چارلی چالش‌ها و اتفاقات جدیدی در این مثلث عشقی به وجود می‌آید.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Combien tu m\'aimes? (2005) - JPBox-Office". www.jpbox-office.com.
  2. "Combien tu m'aimes? (2005)". www.boxofficemojo.com.
  3. "28th Moscow International Film Festival (2006)". MIFF. Archived from the original on 2013-04-21. Retrieved 2013-04-21.

پیوند به بیرون[ویرایش]