چشم‌انداز ابلیسک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از چشم انداز ابلیسک)
چشم‌انداز ابلیسک
هنرمندخوفرت فلینک
سال۱۶۳۸
گونهنقاشی رنگ روغن روی چوب
ابعاد
۵۴٫۵ سانتی‌متر × ۷۱ سانتی‌متر ([ابزار تبدیل: یکای ناشناخته] × [ابزار تبدیل: یکای ناشناخته])
مکاننامعلوم از زمان سرقت از موزه ایزابلا استوارت گاردنر در سال ۱۹۹۰

چشم‌انداز ابلیسک (انگلیسی: Landscape with Obelisk) یک نقاشی از خوفرت فلینک، نقاش هلندی است که در سال ۱۶۳۸ خلق شد. نقاشی رنگ روغن روی چوب که ابعادش ۵۴٫۵ در ۷۱ سانتیمتر (۲۱٫۵ در ۲۸٫۰ اینچ) است.[۱] این نقاشی را پیشتر به رامبرانت نسبت می‌دادند.[۲] این نقاشی در موزهٔ ایزابلا استوارت گاردنر شهر بوستون نگهداری می‌شد اما در جریان سرقت از این موزه در سال ۱۹۹۰، به همراه چند اثر هنری دیگر به سرقت رفت.

مالکیت[ویرایش]

این نقاشی تا سال ۱۹۹۰ در موزهٔ ایزابلا استوارت گاردنر شهر بوستون نگهداری می‌شد و در ۱۸ مارس ۱۹۹۰ از این موزه به سرقت رفت.[۳] از آن زمان این اثر هنری در جایی دیده نشده‌است. برای بازگرداندن این اثر و آثار دیگری که از موزه خارج شده‌است، جایزه‌ای ۵ میلیون دلاری در نظر گرفتند که بعدها به ۱۰ میلیون دلار افزایش یافت.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "Landscape with Obelisk, 1638 (oil on wood)". Bridgeman Images. Archived from the original on 25 August 2014. Retrieved 20 August 2014.
  2. Vigderman, Patricia. The Memory Palace of Isabella Stewart Gardner Museum. Hol Art Books. p. 151. ISBN 978-1-936102-24-2.
  3. "Stolen Art and the F.B.I." The New York Times. November 18, 2005. Retrieved 20 August 2014.
  4. "The Gardner Museum Theft". Federal Bureau of Investigation. Archived from the original on 1 August 2013. Retrieved 20 August 2014.