پیش‌نویس:Miaplays

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

Miaplays همه او را با نام میا می‌شناسند که تقریبا می‌شود گفت مخفف اسم او کیمیا روانگر است. میا متولد 15 آبان 1371 است و در کنکور سراسری هنر در سال 90 رتبه 2 را به دست آورده و در رشته‌ی طراحی صنعتی تحصیل کرده است.

در نوجوانی به موسیقی علاقه پیدا کرد و ساز پیانو را به عنوان ساز اصلی خود انتخاب کرد. برادر بزرگتر او خشایار روانگر عضو سابق گروه دنگ‌شو بود و شاید دلیل اصلی کشیده شدن میا به سمت موسیقی برادرش بود، دقیقا مانند بیلی آیلیش و برادرش فینیاس. میا به کلاس‌های طراحی و انیمیشن می‌رفت و به صورت فریلنس کار انجام می‌داد. از طرفی علاقه‌ی او به بازی‌های کامپیوتری او را در مسیری قرار داد که شاید هیچوقت فکرش را نمی‌کرد. علاقه‌ی او به بازی‌های کامپیوتری و گیم باعث شد تا او شروع به ساخت ویدیو و انتشار آن‌ها در پلتفرم یوتیوب کند.18 اردیبهشت سال 1396 اولین ویدیوی میا در کانالش یعنی میا پلیز منتشر شد که بررسی بازی Overwatch بازی مورد علاقه‌ی او بود. این شروع کانال میا پلیز و موفقیت‌های او بود، شاید در اوایل او از سلاطین شبکه اجتماعی مانند پیو دی پای تقلید می‌کرد اما رفته رفته استایل خودش را پیدا کرد و با ویدیو‌های باکیفیت و خوب که قبلا در یوتیوب فارسی نمی‌دیدیم طرفداران بسیاری پیدا کرد. به گفته‌ی میا و کوروش آن‌ها در سال اول نمی‌دانستند می‌توان کسب درآمد از یوتیوب کرد اما وقتی این موضوع را فهمیدند، شغل یوتیوبری را انتخاب کردند و به طور جدی به ساخت ویدیو ادامه دادند.

کوروش با طنز و شوخ طبعی خاص خود به ویدیوهای میا انرژی لازم را بخشید. ویدیوهای Try not to laugh با مجازات‌هایش از پربازدیدترین ویدیوهایی هستند که میا پلیز و کوروش با هم ضبط کردند. در رشد و شکل‌گیری کانال میا پلیز خودمانی و پرانرژی بودن، ویدیوهای با کیفیت، شوخ طبعی و طنز و پتانسیل موجود در یوتیوب فارسی نقش بسیار مهمی داشتند. میا اولین پخش زنده خود را در یوتیوب همراه با یک خیرخواهانه و جمع‌آوری پول برای کمک به افراد محروم در مناطق مختلف کرد.

او در اولین استریم زنده خود در یوتیوب همراه با کوروش توانست در کمتر از 2 ساعت حدود 45 میلیون تومان پول جمع کند که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید. این پول صرف خرید کولر و لوازم موردنیاز مناطق محروم شد و ویدیویی در اینستاگرام میا پلیز مبنی بر کمک‌رسانی به این مردم منتشر شد. میا گاهی در اینستاگرامش کاسپلی کاراکترهای محبوب بازی و فیلم‌ها را پست می‌کند.