پیش‌نویس:گزارش آخرین تابستان

افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

گزارش آخرین تابستان[ویرایش]

کتاب «گزارش آخرین تابستان» عنوان رمانی است به قلم سهند ایرانمهر که توسط نشر ثالث در 29 مهرماه 1402 وارد بازار نشر شد. این رمان که با استقبال مخاطبان روبرو شد (بنحویکه در هفته اول تجدید چاپ شد) رمانی است اجتماعی با پس زمینه طنز که بزرگمهر حسین پور طراحی جلد آن را انجام داده است.

رمان به چالش‌های اجتماعی می‌پردازد که اعضای آن قادر به گفتگو و توافق برای تحقق منافع یا استیفای حقوق خود نیستند. سهند ایرانمهر نویسنده، پژوهشگر و فعال رسانه‌ای به ویژه در فضای مجازی است که سال‌ها پیش از نشر کتاب، به خاطر نوشته‌های خود در حوزه تاریخ، ادبیات و اجتماع برای مخاطبان، نام آشنا بوده است.

متن پشت جلد[ویرایش]

کیومرث دوباره به عکس نگاه کرد و گفت: «این زن و این راه پله تو رو یاد چی می ندازه؟»

بلند شدم و روبروی عکس ایستادم. متوجه جزئیات بیش تری شده بودم. سمت چپ راه پله، باز هم پله هایی بود که از فضای تاریک‌ تر پایین به کف می‌رسید و در پاگرد، نور کمرنگ و بی روح لامپ مهتابی پاشیده بود. زن انگار آن پله‌ها و پاگرد را پیموده بود و حالا پله های دیگری پیش رو داشت که به فضای پرنورتری منتهی می شد. کبوترهای هراسان، طول مسیر را اشغال کرده بودند. شقیقه‌ام را خاراندم و گفتم: «اولش مضطربم می کنه، ولی بعد آرومم می‌کنه چون ته راه پله می رسه به سطح، به نور آفتاب. »

کیومرث گفت: «من رو هم مضطرب می کنه، اما اضطرابم رو از بین نمی‌بره؛ چون هنوز به یقین نرسیده‌م که اون نور، مال آفتابه یا یه لامپ مهتابی دیگه؟ شاید هم اضطراب کبوترها هم از چیزیه که می‌دونن، از گرفتار شدن، از پروازِ ناگزیر... نه حضور یه زن. »

دوباره به عکس دقت کردم. حس کردم در خوشبینی‌ام به انتهای راه پله کمی عجله کرده‌ام....