پیش‌نویس:پلتفرم های ابری ایرانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پلتفرم های ابری ایرانی[ویرایش]

پلتفرم ابری در ایران، پلتفرم هایی هستند که خدماتی مانند هاستینگ ابری، ذخیره‌سازی ابری، سرویس های آماده و ... را ارائه می‌دهد. این پلتفرم برای کسب‌وکارهای مختلف از جمله استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های کوچک و متوسط و سازمان‌های بزرگ مناسب است.

تاریخچه:[ویرایش]

اولین پلتفرم های ابری ایرانی از اوایل دهه نود شمسی فعالیت های خود را شروع کرند که ابر آروان یکی از آنها بود که در سال 1394 توسط تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات در ایران تاسیس شد. این شرکت با هدف ارائه خدمات زیرساختی با کیفیت و مقرون به صرفه به کسب‌وکارهای ایرانی فعالیت خود را آغاز کرد اما در ادامه به دلایل گفته شده از طرف اتحادیه اروپا این شرکت به دلیل همکاری هایی با ارگان ها دولتی و حکومتی شامل تحریم های این اتحادیه شد که در سال 1403 تمام آن تحریم ها لغو شد.

خدمات:[ویرایش]

این پلتفرم ها در ایران طیف گسترده‌ای از خدمات ابری را ارائه می‌دهد، از جمله:

  • هاست وب: پلتفرم های ابری طیف گسترده‌ای از برنامه‌های هاست های ابری را ارائه می‌دهند، از جمله هاست اشتراکی ابری، هاست وردپرس ابری و هاست انواع زبان های برنامه نویسی
  • سرور مجازی ابری: سرورهای مجازی ابری کارایی بالا را ارائه می‌دهند که می‌توانید از آنها برای میزبانی برنامه‌های وب، پایگاه‌های داده و سایر برنامه‌ها استفاده کنید.
  • ذخیره‌سازی ابری: این شرکت ها طیف گسترده‌ای از راه حل‌های ذخیره‌سازی ابری را ارائه می‌دهند، از جمله ذخیره‌سازی بلوکی، ذخیره‌سازی شیء و پشتیبان‌گیری ابری.
  • شبکه ابری: شبکه‌های ابری خصوصی و عمومی که می‌توانید از آنها برای اتصال منابع خود به یکدیگر و به اینترنت استفاده کنید.
  • سرویس های آماده: یکی از برترین مزایای این سرویس ها فراهم کردن سرویس های ابری آماده می باشد.

نقل قول یکی از مدیران این پلتفرم ها بابت ارائه خدمات به این شرکت ها اینگونه می باشد :

ما برای هر زبان برنامه نویسی، فریمورک و سرویسی کانفیگ های پیچیده و مخصوص اون سرویسو انجام دادیم تا شما به آسونی بتونید سرویس خودتونو اجرا کنید و اینکار باعث شده برنامه ها و سایت های مستقر شده روی پلتفرم ابری ما سرعت چند برابری و امنیت بالا نسبت به سایت ها و برنامه هایی که روی سی پنل یا پنل های مشابه هستند داشته باشه.

موارد استفاده:[ویرایش]

پلتفرم های ابری برای طیف گسترده‌ای از موارد استفاده از جمله:

  • میزبانی وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب: پلتفرم های طیف گسترده‌ای از برنامه‌های هاست وب را ارائه می‌دهند که برای میزبانی انواع وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب مناسب است.
  • میزبانی پایگاه‌های داده: سرورهای مجازی ابری با کارایی بالا می توانند برای میزبانی پایگاه‌های داده مناسب است.
  • ذخیره‌سازی فایل‌ها: این شرکت ها طیف گسترده‌ای از راه حل‌های ذخیره‌سازی ابری را ارائه می‌دهند که برای ذخیره‌سازی ایمن و قابل اعتماد فایل‌ها مناسب است.
  • پشتیبان‌گیری از داده‌ها: شرکت های فوق خدمات پشتیبان‌گیری ابری را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد از داده‌های خود به طور منظم پشتیبان‌گیری کنید.
  • استقرار برنامه‌های کاربردی: این پلتفرم ها طیف گسترده‌ای از خدمات ابری را ارائه می‌دهد که برای استقرار برنامه‌های کاربردی در مقیاس بزرگ مناسب است.

منابع:[ویرایش]