پیش‌نویس:مصارف دور ریز سیب

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دورریز سیب
سیب خورده شده

دور ریز سیب[ویرایش]

از دور ریز سیب میتوان مواد خوراکی و غیر خوراکی بسیار جالبی بدست آورد و یا بدون نیاز به انجام فرایند خاصی از آن ها استفاده کرد که در ادامه ی این مقاله به آن‌ها میپردازیم.

سیب ماده ای بسیار مقوی است که خواص بسیاری دارد و بهتر است در رژیم غذایی روزانه ی ما حضور داشته باشد. سیب سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، کربوهیدرات و ویتامین های مختلف است. برای همین چه بهتر که از تمامی قابلیت هایش استفاده کنیم و تا جایی که ممکن است از دور ریزش هم برای عناوین مختلف استفاده کرد.

پوست برشته شده سیب[ویرایش]

نصف فیبر سیب در پوستش است پس حتی اگر دوست ندارید که سیب را با پوستش میل کنید میتوانید پوستش را با ادویه های گرم مانند دارچین و جوز هندی ریخته و بعد در فر ترد کنید و یک میان وعده ی خوشمزه و مفید درست کنید و این ترکیب همچین میتواند به عنوان چاشنی سالاد باشد.

پودر پوست سیب[ویرایش]

ابتدا پوست سیب را در فر یا خشک کن ، خشک کنید . سپس آن را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

بعد از اینکه کاملا یخ زدند میتوانید آن را یا در مخلوط کن یا در آسیاب خرد خرد کنید.

از پودر سیب میتوانید در آب خود استفاده کنید که طعم دار شود و بتوانید راحت تر مقدار بیشتری آب بنوشید یا میتوانید آنرا به عنوان طعم دهنده در کنار کورن فلکس  یا در اوت میل صبحانه خود استفاده کنید.

دیتاکس واتر[ویرایش]

دیتاکس واتر همان آب طعم داره شده با میوه یا سبزیجات است و طرز تهیه اش بسیار ساده است و از آنجایی که این میوه و سبزیجات میکس یا آبگیری نمیشوند و فقط خیسانده میشوند، کالری زیای ندارد برای همین میتواند بخاطر طعمی که از میگیرد هم میتوانید به راحتی مقدار زیادی از آن را در طول روز بنوشید هم جایگزین نوشیدنی های پرکالری کنید.

و به همین دلیل است که در رژیم های لاغری توصیه میشود چون مصرف حجم زیادی از آب میتواند حس سیری را القا کند و همینطور میتوان آنرا جایگزین نوشیدنی های قند دار و پر کالری جایگزین کرد و مصرف کافی آب میتواند به صورت موقت متابولیسم را بالا ببرد پس این موارد نشان میدهد که دیتاکس واتر میتواند به لاغری هم کمک کند.

دیتاکس واتر خواصی دارد که اکثرا به لطف بیشتر نوشیدن آب است و نه میوه ی سبزی خیسانده شده؛ مواد داخل آب عصاره گیری یا خرد نشده اند و فقط صرفا خیسانده شده اند، فوایدشان کمتر است نسبت به وقتی که آن هارا جدا بخورید.

همانطور که گفته شد بیشتر نقش طعم دهنده را ایفا میکند.

بهتر است که میوه و سبزیجات را به صورت مستقیم بخورید یا عصاره گیری و آب گیریشان کنید چون خواص بیشتری دارند.

فواید مصرف آب کافی:

تنظیم PH  بدن

بهبود هضم

تقویت سیستم ایمنی

افزایش میزان انرژي

کم کردن بوی دهان

بهبود پوست

البته طبق گفته ی بالا ، این فوایدی که دارد بیشتر بخاطر نوشیدن کافی آب است، نه مواد اضافه شده.

دیتاکس واتر با پوست سیب[ویرایش]

پوست سیب ( ترجیحا خنک یا یخ زده ) را در آب بریزید و همین میتواند دیتاکس واتر شما باشد ولی میتوانید هر کدامم از مواد دیگر را هم بیفزایید مانند :

لیموترش – زنجبیل – پرتقال یا پوست پرتقال – ریحان – توت فرنگی – دارچین

بعد از اضافه کردن پوست سیب به اضافه ی ماده ی دلخواه نام برده شده ی بالا، آب را درون یخچال بگذارید تا چند ساعت خنک شود و بتواند از پوست سیب و مواد دیگر طعم بگیرد و هرچه بیشتر بماند ، طعم بیشتری میگیرد.

پوست یخ زده‌ی سیب[ویرایش]

پوست سیب منبعی سرشار از فیبر است. پوست سیب را در در حالتی که در معرض هوا نباشد در فریزر قرار دهید و در اسموتی ها به عنوان شیرین کننده و منبع فیبر ، خردش کنید روی پنکیک و وافل بریزید و یا رویش دارچین بریزید و بخورید .